تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 27, 2022
12:01 پنجشنبه، 7ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132708

دولت نظامی میانمار بدنبال حکم حبس برای استفاده کنندگان از وی.پی.ان و رمزارزها

 
 دولت نظامی حاکم در میانمار بدنبال اجرای قانونی است تا استفاده کنندگان از شبکه‌های خصوصی مجازی (وی. پی. ان) و رمزارزها نه تنها تا سه سال زندانی شده، بلکه به پرداخت ۲ هزار و ۸۰۰ دلار هم محکوم می‌شوند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی بیت‌کوین دات کام، در صورتی که قانون مورد نظر دولت نظامی میانمار اجرایی شود، افراد متخلف علاوه بر اینکه با مجازات حبس تا بیش از ۳ سال مواجهه خواهند شد بلکه باید جریمه نقدی نیز پرداخت کنند.
 
براساس گزارش منتشر شده، افرادی که از وی. پی.ان‌ ها استفاده کنند، به حبس احتمالی بین یک تا سه سال محکوم خواهند شد. علاوه بر این، متخلفان باید ۲ هزار و ۸۰۰ دلار نیز جریمه پرداخت کنند. از سوی دیگر استفاده کنندگان از رمزارزها دست کم ۶ ماه و حداکثر یک سال به زندان خواهند رفت و باید جریمه‌ای معادل ۵ میلیون کیات میانمار یا همان ۲ هزار و ۸۰۰ دلار را پرداخت کنند.
 
پیش‌نویس این قانون توسط «سوء تین» دبیر دائمی وزارت نظامی ارتباطات و حمل‌ونقل میانمار برای اظهار نظر عمومی منتشر شده است. شهروندان میانمار تا ۲۸ ژانویه فرصت دارند تا درباره این پیش‌نویس نظرات خود را اعلام کنند.
 
«آلپ توکر» مدیر Netblocks که یک شرکت نظارت بر اینترنت است، در واکنش به این پیش‌نویس‌ از تلاش‌های دولت نظامی برای تنظیم مقرراتی که پیش از این توسط جامعه مدنی و صنایع رد شده بود، انتقاد کرد و گفت: این پیش‌نویس حتی از معیارهای دولت نظامی میانمار فاصله دارد. اولین نسخه این قانون در فوریه ۲۰۲۱ بدنبال اتحاد جامعه مدنی و صنعت کنار گذاشته شد اما دولت نظامی همچنان راه خود را می‌رود.
 
توکر استدلال می‌کند که بدنبال روی کار آمدن دولت نظامی در میانمار، وی.پی.ان‌ ها توسط شهروندان برای در ارتباط ماندن با دنیای خارج مورد استفاده قرار می‌گیرد. از فوریه سال ۲۰۲۱ شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام در این کشور مسدود شده است.
 
براساس این گزارش، در حالی که حاکمان نظامی میانمار احتمالا در تصویب قوانین پیشنهادی موفق خواهند بود ولی توکر هشدار داد که این تصمیم نتیجه معکوس خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.