تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 28, 2022
11:59 جمعه، 8ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132722

جریمه ۲.۲۵ میلیون دلاری آمازون به علت دستکاری در قیمت محصولات

 
شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه شد.
 
به نقل از نیویورک تایمز، تحقیقات از آمازون به علت تلاش برای پایین نگهداشتن عمدی قیمت محصولات عرضه شده ثالث در این پلتفرم چهارشنبه به پایین رسید و این شرکت به تلاش‌های خود برای کنترل قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث پایان داد.
 
آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت این محصولات خود را به عنوان پلتفرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند.
 
این شرکت تلاش برای اجرای طرح مذکور را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند.
 
در عین حال اگر مشخص می‌شد مشتریان مایل به پرداخت قیمت بیشتری هستند، یک قیمت بالقوه بالاتر هم به فروشندگان ثالث پیشنهاد می‌شد.
 
بر اساس بررسی‌های دادستانی آمریکا طراحی این الگوریتم به حقوق مصرف کنندگان هم آسیب رسانده است، زیرا گزینه‌های در دسترس آنها برای خرید محدود شده است.
 
گلن کوپر، سخنگوی آمازون، در بیانیه‌ای مدعی شده اقدامات یادشده تلاشی «کوچک» بوده و هدف آن «ارائه ابزار دیگری برای کمک به فروشندگان به منظور ارائه قیمت‌های پایین‌تر» بوده است. او افزود آمازون خوشحال است که این موضوع حل شده و این شرکت معتقد است که این برنامه قانونی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.