تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 28, 2022
12:26 جمعه، 8ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132728

اپل گزارش سه ماهه اول سال مالی خود را منتشر کرد

 
گزارش سه ماهه اول سال مالی اپل از درآمد 123.95 میلیارد دلاری،‌ سود 34.6 میلیارد دلاری شرکت خبر می‌دهد.
 
«تیم کوک» مدیرعامل و «لوکا ماستری» مدیر مالی اپل، در جریان جلسه اعلام درآمد سه ماهه تعطیلات شرکت اعلام کردند که هم اکنون حدود بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال اپل در سراسر وجود دارد و غول فناوری احتمالا بتواند در سال جاری میلادی از مرز 2 میلیارد دستگاه فعال نیز فراتر رود.
 
اپل در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر سال گذشته، درآمد بالای 123.95 میلیارد دلاری و سود 34.6 میلیارد دلاری را گزارش کرد که با این وجود رکورد دیگری را به ثبت رساند. در کنار این رکورد، دستاورد قابل توجه دیگر این شرکت وجود 1.8 میلیارد دستگاه فعال است.
 
عملکرد مالی اپل در این سه ماهه به شرح زیر بوده است:
 
سود هر سهم (EPS) : 2.10 دلار – رشد 25 درصدی سالیانه
درآمد کلی سه ماه: 123.9 میلیارد دلار – رشد 11 درصدی سالیانه
درآمد آیفون: 71.63 میلیارد دلار – رشد 9 درصدی سالیانه
درآمد خدمات: 19.52 میلیارد دلار – رشد 24 درصدی سالیانه
درآمد مک: 10.85 میلیارد دلار – رشد 25 درصدی سالیانه
درآمد آیپد: 7.25 میلیارد دلار – رشد 14 درصدی سالیانه
درآمد سایر محصولات: 14.70 میلیارد دلار – رشد 13 درصدی سالیانه
 
رشد تعداد دستگاه‌های فعال اپل از سال‌ها قبل
دقیقا یک سال پیش، تیم کوک اعلام کرد که بیش از 1.65 میلیارد دستگاه اپل در سراسر جهان فعال هستند که از این تعداد، یک میلیارد دستگاه آن گوشی آیفون است. این رقم در ابتدای سال 2020 1.5 میلیارد دستگاه و در ژانویه سال 2019 1.4 میلیارد دستگاه بوده که رشد بسیار خوب سالانه آن را نشان می‌دهد.
 
با اضافه شدن 150 میلیون دستگاه فعال جدید اپل در سال گذشته، غول فناوری در سال جاری فقط به 50 میلیون دستگاه فعال دیگر نیاز دارد تا رشد آن را به 200 میلیون برساند و تعداد کل دستگاه‌های فعال این شرکت به رکورد چشمگیر 2 میلیاردی برسد.
 
در همین حال، لوکا ماستری مدیر مالی اپل در طول این جلسه اعلام کرد که انتظار دارند در سه ماهه منتهی به مارس نیز رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کنند. بهبود زنجیره تامین و درآمد مربوط به خدمات دستگاه‌های فعال این شرکت کمک زیادی خواهند کرد تا غول فناوری به انتظارات خود دست پیدا کند.
 
اپل همچنین اضافه کرد که به 785 میلیون اشتراک رسیده است که این میزان شامل خدمات اپل و خدمات شخص ثالث می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.