تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 29, 2022
11:23 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132739

دادستان ۳۴ ایالت و یک منطقه آمریکا اپل را هدف گرفتند

 
دادستان های کل ۳۴ ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا خواهان تجدید نظر در حکم دادگاه مربوط به شکایت اپیک گیمز از اپل شدند. به عقیده آنها قوانین اپ استور اپل رقابت را سخت تر می کند.
 
 به نقل از رویترز، دادستان‌های کل ۳۴ ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند اپ استور اپل رقابت را سخت‌تر می‌کند. آنها خواهان تجدیدنظر در حکم دادگاهی شدند که به تولید کننده آیفون اجازه می‌دهد همچنان برخی اقدامات محدود کننده را در اپ استور اجرا کند.
 
هر چند دادستان‌های کل برخی ایالت‌ها اخیراً شکایت‌های آنتی تراستی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا و گوگل ثبت کرده‌اند، اما تا به حال هیچکدام از آنها اپل را هدف نگرفته بودند.
 
این درخواست به رهبری ایالت یوتا و همراهی ایالت‌های کلرادو، ایندیانا، تگزاس و دیگران در یک شکایت در دادگاه تجدید نظر علیه هزینه‌های اپ استور و ابزارهای پرداخت بین شرکت اپیک گیمز (سازنده بازی‌های ویدیویی Fortnite) و اپل مطرح شد.
 
در بیانیه دادستان ایالت‌ها آمده است: عملکرد اپل به توسعه دهندگان موبایل و میلیون‌ها شهروند آسیب می‌زند. در این میان شرکت همچنان فرایند توزیع اپلیکیشن‌ها و روش‌های پرداخت داخل اپ استور را در انحصار خود دارد، به این ترتیب رقابت را سخت‌تر می‌کند و به سودهای کلانی دست می‌یابد.
 
درخواست تجدید نظر دادستان ایالت‌ها پس از آن مطرح شد که سال گذشته رای قاضی دادگاهی در اوکلند کالیفرنیا علیه شرکت اپیک بود. براساس تصمیم آن دادگاه کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی که اپل از برخی توسعه دهندگان اپلیکیشن (برای استفاده از سیستم پرداخت در اپ) استفاده می‌کند، برخلاف قوانین آنتی تراست نبوده است.
 
البته شرکت اپیک خواهان تجدید نظر در حکم این دادگاه شده بود.
 
در درخواست تجدید نظر ایالت‌ها ذکر شده تصمیم دادگاه اشتباه است زیرا بین اسناد موافق و مخالف قوانین اپل توازنی برقرار نشده است. در بیانیه آنها آمده است: به طور متناقص، شرکت‌هایی که قدرت بازاری کافی دارند، قراردادهایی را به بقیه تحمیل می‌کنند که آنها را از تحقیقات آنتی تراست مصون می‌کند، به خصوص شرکت‌هایی که فعالیت‌هایشان بیشترین نگرانی‌ها در حوزه آنتی تراست را به وجود می‌آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.