تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 29, 2022
11:54 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132744

گوگل روی تبلت‌های اندرویدی تمرکز می‌کند

 
«ریچ ماینر»، یکی از بنیانگذاران اصلی اندروید ظاهرا در حال کار روی تبلت‌ های اندرویدی است. صفحه لینکدین او نیز این موضوع را تایید می‌کند، زیرا عنوان فعلی او به عنوان «مدیر ارشد فناوری تبلت های اندرویدی» ثبت شده و به نظر می‌رسد از مارس 2021 در این سمت حضور داشته است.
 
با توجه به برخی اعلان‌های فرصت شغلی منتشر شده توسط گوگل و همچنین این موضوع که یکی از اعضای اصلی اندروید اکنون روی تبلت‌ها کار می‌کند، به نظر می‌رسد غول فناوری در حال کار روی اندروید برای دستگاهی فراتر از گوشی است. ماینر زمانی در شرکت .Android, Inc روی اندروید کار می‌کرد و سپس این شرکت توسط گوگل خریداری شد. از آن زمان تاکنون، او کارهای زیادی انجام داده، اما به نظر می‌رسد اکنون یک بار دیگر در حال کار روی اندروید است تا سیستم عامل گوگل را برای تبلت‌ها بهینه کند.
 
تمرکز گوگل روی تبلت های اندرویدی
 
 
علاوه بر نقش ماینر، عوامل دیگری نیز نشان می‌دهند که گوگل روی دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر تمرکز کرده است. به عنوان مثال به‌روزرسانی آینده اندروید 12L که هم اکنون در مرحله بتا قرار دارد، بر بهبود تجربه تبلت و گوشی‌های تاشو تمرکز دارد. از طرفی دیگر، گوگل در توضیحات فراخوان شغلی خود برای «مدیر ارشد مهندسی، تجربه برنامه تبلت اندروید» معتقد است «آینده رایانش به سمت تبلت‌های قدرتمندتر و توانمندتر می‌رود.»
 
هرچند در سال 2019 نیز گوگل عنوان کرده بود که تیم سخت افزار آن کار روی تبلت های اندرویدی را به پایان رسانده و به طور کامل روی لپ‌تاپ‌ها تمرکز خواهند کرد، اما شواهد جدید نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به نوعی یک بار دیگر وارد حوزه تبلت شود. همچنین این شرکت در حال کار روی گوشی تاشو پیکسل است که احتمالا می‌تواند به یک تبلت تبدیل می‌شود. باید منتظر ماند و دید گوگل چه برنامه‌ای برای تبلت‌های اندرویدی آینده دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.