اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 29, 2022
11:58 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132746

اسپیس ایکس می‌خواهد 52 ماموریت فضایی را در سال 2022 به انجام برساند

 
ناسا فاش کرد که شرکت فضایی تجاری اسپیس ایکس قصد دارد در سال جاری میلادی 52 ماموریت فضایی را انجام دهد. رکورد قبلی شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک به سال گذشته مربوط می‌شود که در آن زمان موفق به انجام 31 پرواز شده بود.
 
برنامه سال جدید اسپیس ایکس در جریان جلسه مجازی پنل مشاوره ایمنی هوافضای ناسا یا ASAP ارائه شد. «سندی مگنوس» فضانورد سابق ناسا و یکی از اعضای پنل ناسا، در این نشست گفت:
 
ناسا و اسپیس ایکس باید در سال 2022 مراقب باشند تا موفقیت‌هایشان، پیامد منفی به همراه نداشته باشد. اسپیس ایکس در این سال هدف جاه‌طلبانه 52 پرتاب را دارد که گام بزرگ و فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
 
برنامه‌های فعلی اسپیس ایکس
اسپیس ایکس شریک اصلی ناسا در پروژه پرواز فضایی انسانی محسوب می‌شود و با فضاپیمای «کرو دراگون» خود مسئول ارسال فضانوردان و محموله‌ها ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی (یا از آن به زمین) است. علاوه بر این، شرکت خدمات فضایی ایلان ماسک در حال توسعه سیستم موشکی نسل بعد خود با نام «استارشیپ» است که در برنامه فضایی آرتمیس ناسا، فضانوردان را به سطح ماه خواهد برد.
 
در همین حال، اسپیس ایکس به جز ناسا مشتریان زیاد دیگری نیز دارد و به صورت دوره‌ای ماهواره‌هایی را برای سایر شرکت‌ها، مشتریان بین‌المللی و وزارت دفاع پرتاب می‌کند. اما بخش زیادی از پرتاب‌های این شرکت در سال جاری برای خودش خواهد بود. این شرکت هم اکنون در حال ساخت صورت فلکی ماهواره‌ای عظیم خود با نام استارلینک است که برای دسترسی به اینترنت برای کل کره زمین، باید هزاران ماهواره به مدار پایین تا متوسط زمین ارسال شود.
 
با این وجود، برنامه پروازهایی فضایی همیشه در حال تغییر است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرکت به هدف 52 پرتاب خود در سال جاری دست پیدا کند. به عنوان مثال، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت عنوان کرده بود که در سال 2021 تلاش دارند به 48 پرتاب برسند، اما در نهایت تنها 31 پرتاب فضایی توسط آن‌ها انجام شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.