سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 29, 2022
14:26 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132754

ایلان ماسک: ساخت ربات تسلا در سال 2022 از مدل جدید خودروها اهمیت بیشتری دارد

 
ایلان ماسک به دنبال انتشار گزارش عملکرد مالی تسلا در فصل چهارم 2021 گفت مهم‌ترین محصولی که این شرکت امسال تولید می‌کند، ربات تسلا است. ماسک مدعی شد ربات اپتیموس که در اولویتی بالاتر از سایبرتراک و سایر محصولات این شرکت قرار گرفته، پتانسیل این را دارد که در بلندمدت به محصولی مهم‌تر از وسایل نقلیه تسلا تبدیل شود.
 
به گزارش CNBC، مدیرعامل تسلا در جلسه پرسش و پاسخی که پس از انتشار گزارش مالی این شرکت برگزار شد، گفت ربات انسان‌نمای این شرکت مهم‌تر از همه مدل‌های جدید خودروهای این شرکت از جمله سایبرتراک، سِمی و رودستر است.
 
ایلان ماسک اولین بار تابستان امسال از ساخت «تسلا بات» خبر داد. او ابراز امیدواری کرده بود که در سال 2022 نمونه اولیه‌ای از این ربات آماده شود. با این حال، ماسک هشدار داده بود که این محصول احتمالا هنوز درست عمل نخواهد کرد.
 
ربات تسلا می‌تواند اقتصاد را متحول کند
با وجود این که ربات تسلا ممکن است هرگز به عنوان یک محصول مصرفی به بازار نیاید، ولی موسس تسلا گفت اگر این ربات بتواند کارهایی را انجام دهد که در حال حاضر فقط توسط انسان‌ها قابل انجام است، می‌تواند اقتصاد را متحول کند. ماسک گفت: «اگر به اقتصاد فکر کنید، شالوده اقتصاد کارگران‌ هستند…اگر کمبود نیروی کار نداشته باشید، چه می‌شود؟ نمی‌دانم در آن صورت اصلا اقتصاد چه معنایی خواهد داشت. [ولی] اپتیموس به همین منظور می‌آید.»
 
پیشرفت‌های حوزه رباتیک به شرکت‌ها اجازه داده برخی از نیروی کار را با دستگاه‌ها جایگزین کنند، ولی محدودیت‌های فناوری‌های فعلی به گونه‌ای است که انجام بسیاری از کارها را نیازمند حضور کارگران می‌کند. از سوی دیگر مانور روی اپتیموس نمونه بارز خلقیات ایلان ماسک است. او همیشه دوست دارد از کار روی محصولات جذابی خبر بدهد که مدت‌ها تا عرضه آن‌ها زمان باقی مانده است.
 
مدیرعامل تسلا همچنین گفت این شرکت برای عرضه سایبرتراک در سال 2022 برنامه‌ای ندارد و فعلا روی خودرویی با برچسب قیمت 25 هزار دلاری کار نمی‌کند. ایلان ماسک کمبود جهانی تراشه را به عنوان یکی از موانع تولید مدل‌های جدید معرفی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.