اپراتورها

تلفن همراه

January 29, 2022
14:45 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132759

فعالیت اپراتور مخابراتی چینی در آمریکا ممنوع شد

 
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا اعلام کرد یک اپراتور مخابراتی چینی دولتی به دلایل امنیت ملی قادر به ادامه فعالیت در این کشور نیست.
 
 به نقل از نیویورک تایمز، این درحالی است که مقامات دولتی آمریکا اقدامات بیشتری برای محدود کردن تاثیر شرکت های چینی بر مصرف کنندگان، کسب وکارها و شبکه های ارتباطی این کشور اتخاذ می کنند.
 
۴ کمیسیونر این آژانس فدرال به لغو اجازه فعالیت زیرمجموعه آمریکایی شرکت «چاینا یونیکام »رای دادند. آنها معتقدند این شرکت می تواند به ارتباطات آمریکایی دسترسی یابد یا آنها را تغییر مسیر دهد و جاسوسی کند. کمیسیون فدرال ارتباطات همچنین چاینا یونیکام را به گمراه کردن آژانس و کنگره متهم کرده اند. این درحالی است که شرکت مذکور یکی از بزرگترین تهیه کنندگان سرویس های موبایل در چین به حساب می آید.
 
چاینا یونیکام در بیانیه ای اعلام کرد پیش از این نیز از قوانین و مقررات مختلف پیروی کرده و طی دو دهه گذشته یک شریک معتبر برای مشتریانش بوده است.
 
این شرکت همچنین اعلام کرد از حقوق و منافع شرکت و مشتریانش دفاع می کند.
 
تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات در بحبوحه تنش های مداوم میان واشنگتن و پکن به دلیل تاثیرگذاری چین بر فناوری و مخابرات جهان گرفته شده است.
 
قانونگذاران و رگولاتورها از جمله سناتور چاک شومر از نیویورک در سال ۲۰۱۹ در نامه ای اعلام کردند کمیسیون فدرال تجارت باید قابلیت های چاینا یونیکام و چاینا تله کام برای فعالیت در آمریکا را بررسی کند.
 
این آژانس فدرال در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به چاینا تله کام اعلام کرد که دیگر قادر به ارائه سرویس در آمریکا نخواهد بود.
 
از سوی دیگر بورس نیویورک نیز علاوه بر این دو شرکت ، چاینا موبایل را نیز حذف کرده و جو بایدن( رییس جمهور آمریکا) سال گذشته اعلام کرد شهروندان این کشور نباید در هیچ یک از ۳ شرکت مذکور سرمایه گذاری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.