اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 30, 2022
11:19 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132785

مدیرعامل مهیمن: رهبر بازار تکنولوژی‌های حوزه تنظیم‌گری هستیم

 
شرکت فناوری اطلاعات امن مهیمن امروز (۹ بهمن ۱۴۰۰) طی مراسمی، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی فضای مجازی از محصول مرکز داده کانتینری بومی خود با نام تجاری «بلوباکس» رونمایی کرد. در این مراسم همچنین مرکز داده محور مهام افتتاح شد.
 
مرکز داده بومی این شرکت که نام تجاری «بلوباکس» روی آن گذاشته است تا ۹۶ درصد متکی به ۱۶ شرکت دانش‌بنیان و تولیدی داخلی است و سه شرکت‌ بازرگانی نیز از کشورهای ایتالیا و کره جنوبی، چهار درصد در طراحی و تولید این محصول نقش داشته‌اند.
 
مدیران این شرکت، امنیت و پوشش برای پدافند غیرعامل، زمان ساخت کوتاه، امکان توسعه‌پذیری بالا، بازدهی بالای مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی و اجرایی را از مزیت‌های این محصول به شمار آوردند.
 
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در این مراسم گفت: شرکت‌‌های ICT طی سالیان اخیر بزرگ شده‌اند و این کار ساده‌ای نبوده است. البته در این زمینه‌ ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت نیز وجود دارد.
 
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور
ستاری ادامه داد: توسعه شرکت‌، توسعه نوآوری، ارائه محصولات جدید و تمرکز بیشتر بر بخش سخت‌افزاری که در آن ضعیف هستیم باید در دستور کار این شرکت‌ها قرار گیرد؛ مثلاً در حوزه میکروالکترونیک باید فکری اساسی کرد که نیازمند اراده جمعی است.
 
فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، سخنران دیگر این مراسم بود. او گفت: در افق آینده باید به هوش مصنوعی پرداخت. در این زمینه برخی دیدگاهی منفی دارند اما آنچه مسلم است، ثروت عظیم در حال خلق در این حوزه است.
 
 
ابوالحسین فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی
فیروزآبادی به دغدغه‌های امنیتی و حریم خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری شرکت‌هایی که مقدمه شروع این مسیر هستند را تبریک می‌گویم. از لوازم این مسیر، رعایت بحث‌های امنیت و حریم خصوصی است؛ در غیر این صورت ثروت ملی در معرض خطر قرار می‌گیرد. باید همان‌طور که به بخش سخت‌افزاری توجه می‌شود در حوزه داده هم دقت و وسواس خرج شود، وگرنه از ادامه راه بازمی‌مانیم.
 
مدیرعامل مهیمن: رهبر بازار تکنولوژی‌های حوزه تنظیم‌گری هستیم
در این چارچوب عباس عسکری، مدیرعامل این شرکت، طی سخنانی به تشریح موقعیت مهیمن در بازار پرداخت و توضیح داد: ابتدا از حوزه‌های تحلیل داده و کلان‌داده، رمز و امنیت، راهکارهای سازمانی و شبکه‌های اجتماعی و پیا‌م‌رسان‌ها شروع کردیم و با ورود به حوزه‌های مخابراتی، اقتصادی، بانک و بیمه،‌ راه و شهرسازی و زیرساخت و تامین تجهیزات سخت‌افزاری مسیر خود را ادامه دادیم.
 
عسکری افزود: با ورود به حوزه‌های جدید از جمله بیمه و توسعه محصولاتی مانند ابریمنت، حسیب و محصولاتی که امروز معرفی شده‌اند، در حال حرکت به سمت چشم‌انداز خود یعنی تبدیل شدن به متحد استراتژیک سازمان‌های بزرگ کشور در صنایع مختلف و قطب توسعه دانش و فناوری‌های کاربردی حوزه ICT هستیم.
 
افتتاح مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته مهام
در قسمت دیگری از این رویداد، مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته مهام از سوی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد. این مرکز در فضایی دو هزار متری در دو طبقه و با ظرفیت ۲۲۰ نفری، دربرگیرنده هشت گروه فنی و دو ستادی است.
 
مدیرعامل مهیمن در این باره توضیح داد: ساختمان جدید مهام، در راستای تخمین ما برای تبدیل شدن به یک شرکت هزارنفره بین‌المللی، با تمرکز بر توسعه فناوری‌های داد‌ه‌محور در بازه زمانی ۱۸ ماه پیش روست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.