امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 30, 2022
11:57 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132792

ارائه خدمات وزارت خزانه‌داری آمریکا منوط به نقض حریم شخصی افراد

 
وزارت خزانه داری آمریکا ارائه خدمات در وب سایت سازمان خدمات درآمد داخلی خود را به منوط به استفاده از فناوری تشخیص چهره کرده که این امر منجر به نقض حریم شخصی افراد می‌شود.
 
 به نقل از انگجت، یک مقام رسمی در وزارت خزانه داری ایالات متحده می‌گوید با توجه به اعتراض‌ها و اظهار نگرانی‌ها، سازمان‌های تابعه این وزارتخانه در حال بررسی جایگزین‌هایی برای یک نرم‌افزار بحث‌برانگیز تشخیص چهره هستند. اگرچه وی به طور خاص به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در صورت استفاده از نرم افزار شرکت آی دی می اشاره نکرد.
 
الکساندرا لامانا، سخنگوی وزارت خزانه داری در این مورد گفته است: سازمان خدمات درآمد داخلی پیوسته به دنبال راه‌هایی برای ایمن تر کردن فرآیند تشکیل پرونده است. ما به اهمیت حفاظت از حریم خصوصی مالیات دهندگان اعتقاد داریم و همچنین اطمینان می‌دهیم که مجرمان نمی‌توانند به حساب‌های مالیات دهندگان دسترسی پیدا کنند.
 
لامانا با اشاره به فقدان بودجه برای نوسازی این سازمان، همچنین گفت که برای این مجموعه «غیرممکن» است که ابزاری داخلی برای تشخیص هویت طراحی و ایجاد کند و البته مالیات دهندگان آمریکایی ملزم به ثبت مالیات خود به صورت آنلاین نیستند.
 
این سازمان از اواخر سال گذشته، کاربران را ملزم به استفاده از فناوری تشخیص چهره شرکت آی دی می برای دسترسی به بخش‌های خاصی از وب سایت خود کرد. این سازمان از تابستان امسال از افراد می‌خواهد که قبل از اینکه بتوانند مالیات خود را به صورت آنلاین ثبت کنند، از فناوری تشخیص هویت آی دی می استفاده کنند.
 
این فرایندی است که مالیات دهندگان را ملزم می‌کند شناسه دولتی خود، یک کپی از قبض آب و برق و یک عکس سلفی ویدئویی را به این شرکت مستقر در ویرجینیا ارائه دهند. نکته مهم این است که عکس‌های ارسالی کاربران نزد شرکت آی دی می محفوظ باقی نمی‌ماند و از آنها برای بررسی عکس‌های افراد درگیر در فعالیت‌های جنایت‌کارانه سازمان یافته و شناسایی این اشخاص استفاده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.