اپلیکیشن

تلفن همراه

January 30, 2022
16:33 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132809

اپلیکیشن ماسک هشدار داد: تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور برای کنترل شیوع کرونا ضروری است

 
اپلیکیشن ماسک با هشدار درباره گسترش سویه امیکرون کرونا درباره افزایش تعداد مبتلایان، افراد بستری شده و همچنین آمار مرگ‌ومیر هشدار داده و خواستار تعطیلی دو هفته‌ای به منظور کنترل کرونا شده است.
 
اپلیکیشن ماسک که وابسته به وزارت بهداشت کشور است با اعلام درخواست از استانداران کل کشور؛ بر اساس تفویض اختیار ستاد ملی کرونا، خواستار دستور تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌ها و مشاغل غیرضروری در کل کشور شده است.
 
بر اساس توضیحات این اپلیکیشن، یکی از تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی بود تا جایی که عملا کار از کار گذشته بود. محدودیت‌ها صرفا زمانی موثر است که در ابتدای اوج‌گیری آمار مبتلایان اعمال شود.
 
 
افزایش دوباره آمار ابتلا به کرونا
آمار منتشر شده درباره تعداد مبتلایان در حال حاضر بیانگر آن است که روند بستری کرونا در اکثر استان‌ها به شدت رو به افزایش است.
 
­از سویی دیگر سرمای هوا باعث شده مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بسیاری از ادارات، فروشگاه ها، شرکت‌ها، کلاس‌ها، تالارها و رستوران‌ها عملا هیچ تهویه‌ای نداشته‌باشند. همچنین ازدحام مردم در محیط فاقد تهویه و در شرایطی که بسیاری از آن‌ها بدون آنکه مطلع باشند ناقل کرونا هستند، منجر به ابتلای سایرین می‌شود.­­
 
اپلیکیشن ماسک با بیان این موضوعات اعلام کرده در چنین شرایطی فقط یک راه حل وجود دارد: «تعطیلی موقت.­»
 
این اپلیکیشن همچنین طی درخواست خود برای تعطیلی دو هفته‌ای اعلام کرده در بسیاری از کشورها به‌رغم آمار بالای واکسیناسیون، موج بستری و مرگ مبتلایان امیکرون بلندتر از دلتا بوده است.
 
بنابر این اگر مشابه همین اتفاق در ایران رقم بخورد، به زودی باید منتظر پر شدن بیمارستان‌ها باشیم. سلامت مردم را اولویت اول بدانیم.
 
افزایش ابتلا و پارادوکس برگزاری کلاس‌های حضوری
احتمال افزایش آمار مبتلایان و کشته شدگان کرونا در شرایطی مطرح شده که روز گذشته رئیس دانشگاه تهران از برگزاری کلاس‌های دانشگاه به شکل حضوری و آنلاین به طور همزمان خبرداد و تاکید کرد امتحانات پایان ترم نیز به شکل حضوری برگزار خواهند شد.
 
از سویی دیگر رئیس دانشگاه تهران همچنین گفت: «خوابگاه ها برای اسکان دانشجویان باز است اما شرط استفاده از خوابگاه واکسینه بودن دانشجویان است.» 
 
او همچنین اعلام کرده بود، با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی هرچه سریع‌تر دانشگاه‌ها، نتایج جلسات کارشناسی و برآوردی که از خواست دانشجویان به دست آمد، مقرر شد ترم آینده آموزش در دانشگاه‌ها ترکیبی انجام شود.
 
با این وجود در پی اعلام آمار بالای مبتلایان در شهرهای گوناگون و هشدار اپلیکیشن ماسک نگرانی درباره عدم اجرای تعطیلی دو هفته‌ای و افزایش بیشتر این آمار وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.