تلفن همراه

گوشی

January 31, 2022
11:32 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132824

مشخصات سونی اکسپریا 1 مارک 4 افشا شد: اسنپدراگون 8 نسل یک و 16 گیگابایت رم

 
سونی ظاهرا خودش را برای معرفی نسل بعدی پرچمدارش با نام اکسپریا 1 مارک 4 آماده می‌کند. حالا یکی از منابع چینی مشخصات فنی این گوشی هوشمند و همچنین تاریخ رونمایی‌اش را افشا کرده است.
 
سونی با معرفی اکسپریا 1 مارک 3 نشان داد که همچنان می‌خواهد در بازار گوشی‌های پرچمدار حضور داشته باشد. اگرچه این دستگاه مشخصات فنی قدرتمندی دارد و به دوربین باکیفیتی مجهز شده، با این حال کمبودهایی هم دارد که ظاهرا در نسل بعدی این پرچمدار، دیگر با آن‌ها روبه‌رو نخواهیم شد.
 
یکی از منابع چینی در شبکه اجتماعی ویبو از معرفی این دستگاه در ماه مه 2022 خبر داده، البته احتمالا باید چندین ماه تا عرضه جهانی‌اش صبر کنیم. برای مثال اکسپریا 1 مارک 3 در ماه ژوئن وارد بازار چین شد و سپس در آگوست شاهد عرضه جهانی‌اش بودیم.
 
مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 مارک 4
به گفته این منبع، در پرچمدار بعدی سونی باید منتظر استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک باشیم که استفاده از آن جای تعجبی ندارد. این دستگاه احتمالا به 16 گیگابایت رم مجهز می‌شود و در دو نسخه با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد. سونی اکسپریا 1 مارک 4 احتمالا یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که از شارژ سریع 45 واتی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. برای مقایسه باید به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی اکسپریا 1 مارک 3 اشاره کرد.
 
در بخش دوربین شاهد ارتقاهایی خواهیم بود. در حالی که به نظر می‌رسد در پرچمدار بعدی ژاپنی‌ها همچنان از دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید نسل قبلی‌اش استفاده شود، دوربین اصلی و تله‌فوتو بهبود می‌یابد. اگرچه همچنان با خروجی 12 + 12 + 12 مگاپیکسلی روبه‌رو می‌شویم، اما انتظار می‌رود دوربین اصلی 50 یا 48 مگاپیکسلی باشد و با ترکیب پیکسل‌ها خروجی 12 مگاپیکسلی ارائه کند.
 
در نهایت این احتمال وجود دارد که با طراحی متفاوتی هم روبه‌رو شویم. در صورتی که شایعه اخیر صحت داشته باشد، سونی در سال 2022 یک پرچمدار قدرتمند را روانه بازار خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.