تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 31, 2022
14:18 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132829

۸ طرح کلان ملی در حوزه هوشمندسازی مورد حمایت قرار گرفت

 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از ۸ طرح کلان ملی فناوری در حوزه دیجیتال و هوشمندسازی با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان خبر داد.
 
به گزارش معاونت علمی، با توجه به گستردگی و اهمیت حوزه دیجیتال و هوشمندسازی برای کشور، از ۸ طرح کلان این حوزه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان، حمایت شد.
 
فناوری‌های نوظهور دیجیتال از قبیل هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و پردازش ابری، اینترنت اشیا، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های مجازی‌سازی و سیستم‌های هوشمندسازی، به‌صورتی گسترده، در حال شکل دادن به دنیایی جدید از ابعاد فناورانه هستند.
 
دنیایی که به احتمال فراوان، ششمین موج بلند تغییرات فناورانه، اجتماعی و اقتصادی را با خود به همراه می‌آورد و بر شانه‌های دو موج قبلی یعنی الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات سوار می‌شود.
 
به فراخور این موضوع مهم، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند راه را برای ورود نوآوری‌ها به حوزه دیجیتال و هوشمندسازی، با ایجاد بستری برای به کار بستن قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت، هموار کند.
 
مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری با هدف تحقق اهداف این معاونت، اقدام به شناسایی و حمایت از طرح‌های فناورانه این حوزه در ۳ بخش اصلی الکترونیک و میکرو الکترونیک، رباتیک و مخابرات و شبکه کرده است.
 
آمارها نشان می‌دهد از مجموع ۱۲ طرح حمایت‌شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری، ۸ طرح در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار گرفته است. مجموعاً در حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح‌ها مصوب شده که از این میزان، رقمی در حدود ۱۸ میلیارد تومان سهم معاونت علمی بوده است. همچنین حسب پیشرفت پروژه و شاخص‌های کلیدی عملکرد تعیین‌شده، تاکنون اعتباری در حدود ۱۴ میلیارد تومان از سهم معاونت علمی پرداخت شده است.
 
تحلیل‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۸ طرح حمایت‌شده، بخش رباتیک و بخش الکترونیک و میکرو الکترونیک هر کدام با ۳ طرح، بیشترین تعداد طرح‌های مورد حمایت را به خود اختصاص داده است.
 
همچنین بررسی نسبت توزیع ریالی طرح‌ها حاکی از آن است که از مجموع ۲۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش الکترونیک و میکرو الکترونیک با رقمی در حدود ۱۱ میلیارد تومان، بیشترین میزان ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است.
 
تاکنون تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری‌شده در این حوزه، با موفقیت همراه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.