تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 31, 2022
14:37 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132836

نماینده مجلس: با حمایت از صنعت استخراج رمزارز می‌توان برق ایران را به کل دنیا فروخت

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر حمایت از صنعت استخراج رمزارز در کشور، اعتقاد دارد رمزارز معادل انرژی بوده و می‌توان به واسطه آن برق کشور را به دورترین نقاط دنیا فروخت.
 
«لطف‌الله سیاهکلی» در گفتگو با برات‌نیوز به بحث حمایت از صنعت رمزارز در کشور اشاره کرده و گفت:
 
«رمزارز معادل انرژی است. انرژی مصرف شده و رمزارز تولید می‌شود. در حال حاضر برای فروش برق تنها انتخاب ما کشورهای همسایه هستند؛ اما اگر برق تولیدی کشور را در زمینه استخراج رمزارز مصرف و رمزارز تولیدی را بفروشیم عملا می‌توان عملا برق کشور را به دورترین نقطه دنیا هم فروخت.»
 
سیاهکلی معتقد است به جای فروش نفت و گاز خام، می‌توان آن‌ها را تبدیل به برق کرده و برق کشور را صادر کرد: «یکی از شیوه‌های فروش برق، استفاده از آن در استخراج رمزارزها است. ما صفر تا صد علم برق را داریم، تولید آن را می‌دانیم، متخصص داریم و انرژی اولیه که سوخت آن است را نیز داریم پس باید به عنوان صنعت گره‌گشا در این مقطع برای کشور از آن استفاده کنیم.»
 
به گفته وی با توجه به شرایط کشور از لحاظ تحریم‌ها، استفاده از رمزارز یک ضرورت بوده که می‌تواند در حوزه اقتصاد برای کشور راه‌گشا باشد:
 
«ما یاد گرفته‌ایم با تکنولوژی برخورد قهری کنیم در حالی که بایستی تکنولوژی را در آغوش گرفت و برای آن مقررات نوشت. این گونه عیب و مزیت آن را در مقررات و بهره‌گیری از آن مورد توجه قرار می‌دهیم.»
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس علت برخورد سلبی با تکنولوژی‌های روز دنیا را عدم توان مقررات‌گذاری دانسته و گفت: «چون بلد نیستیم مقررات بنویسیم پس سلبی برخورد می‌کنیم.»
 
او با بیان اینکه رمزارز از جمله پدیده‌های خوب در کشور است اظهار داشت: «10 سال قبل در شورای عالی فضای مجازی این بحث‌ها را داشته‌ایم و خیلی دیر به لزوم مقررات‌گذاری در این حوزه رسیده‌ایم اما از امروز هم شروع کنیم اتفاقات خوبی در انتظار کشور خواهد بود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.