اینترنت و شبکه

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری اطلاعات

گوشی

January 31, 2022
14:47 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132839

کروم در اندروید با یک تاییدیه از بستن ناخواسته همه زبانه‌ها جلوگیری می‌کند

 
اگر از جمله افرادی هستید که معمولا زبانه‌های زیادی را روی مرورگرشان باز نگه می‌دارند، قابلیت جدید کروم اندروید برای شما ساخته شده است. این قابلیت نمی‌گذارد به‌صورت اتفاقی زبانه‌های مرورگر را ببندید و صفحات وب مورد علاقه خود را از دست بدهید.
 
به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، گوگل کروم 100 در کانال قناری اندروید فلگ جدیدی را به بخش تنظیمات اضافه کرده که وقتی بخواهید به‌طور ناگهانی همه زبانه‌ها را ببندید، از شما تاییدیه می‌خواهد. با این ویژگی اگر به‌صورت ناخواسته روی گزینه بستن تمام زبانه‌ها بزنید، کروم مطمئن می‌شود که مایل به انجام چنین کاری هستید یا نه.
 
در نسخه دسکتاپ کروم، برای بستن همه زبانه‌ها کافیست پنجره‌ای که زبانه‌ها در آن قرار گرفته را ببندید. ولی در اندروید بستن تمام زبانه‌ها کمی دشوارتر است و اگر چنین کاری انجام شود این احتمال مطرح است که به‌صورت تصادفی این کار را کرده باشید.
 
 
 
 
این قابلیت هنوز به نسخه پایدار کروم اندروید نرسیده است
البته گفتنی است که بیلدهای کانال قناری معمولا ناپایدارند، بنابراین بهتر است منتظر انتشار نسخه بتا یا پایدار کروم بمانید. فعلا مشخص نیست که چقدر طول خواهد کشید تا این فلگ به تنظیمات نسخه اصلی کروم بیاید و آیا به شکل پیش‌فرض فعال خواهد بود یا نه. در واقع، اصلا معلوم نیست که این ویژگی سر از نسخه پایدار کروم در بیاورد، چون ممکن است در مراحل آزمایشی از فرآیند توسعه خارج شود.
 
با این حال، از آن‌جایی که این ویژگی آن‌چنان ویژگی بزرگی نیست و صرفا یک امکان احتیاطی محسوب می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به‌زودی آن را در نسخه‌های پایدار بعدی مرورگر گوگل در اندروید ببینیم.
 
اگر می‌خواهید همین حالا جدیدترین نسخه کروم قناری را امتحان کنید، می‌توانید به این صفحه در گوگل پلی مراجعه و اپلیکیشن مربوطه را نصب کنید. سپس در آدرس chrome://flags به دنبال فلگ Close all tabs modal dialog بگردید و این گزینه را فعال کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.