اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 31, 2022
16:54 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132849

گام مهم دیگری در اجرایی شدن پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات برداشته شد

 
توافق‌نامه‌ای برای اجرا و نظارت بر پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در استان‌ها بین مجری شبکه ملی اطلاعات و مدیران کل ICT استانی به امضا رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز توافق‌نامه همکاری «عملیاتی‌سازی پروژه‌ها، بهبود شاخص‌ها و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات» به امضای علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و مدیران کل ICT استان‌ها رسید.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات که مسوولیت اجرا و دبیری شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات را نیز عهده دار است، در این مراسم با اشاره به انجام پیگیری‌ها و گزارش‌های هفتگی پروژه‌های ملی در سطح سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، گفت: بر اساس این توافق‌نامه پیشرفت پروژه‌های استانی نیز به همین صورت پیگیری می‌شود.
وی به نسبت ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور نیز اشاره کرد و افزود: سهم استانی اقتصاد دیجیتال با همکاری مرکز آمار کشور در حال تهیه است و به زودی در قالب همین سند به استان‌ها ابلاغ می شود.
بر اساس همین گزارش، تعیین برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات و نظارت بر اجرای متوازن پروژه‌ها و بهبود شاخص‌های عملکردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و همچنین ارتقای سطح تعامل، هم‌افزایی و تعهد اجرایی بین وزارت ارتباطات با دستگاه‌ها و مجریان تابعه از اهداف این توافق‌نامه عنوان شده است.
راهبری تحقق اهداف عملیاتی، اجزا و اقدام سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در سطح استان‌ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های استان‌ها در راستای تحقق اهداف مذکور از دیگر اهداف عنوان شده در این توافق‌نامه است.
در این توافق‌نامه ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها متعهد شده‌اند که در راستای نظارت بر تحقق اهداف کمی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و نظارت، حمایت و راهبری اجرای کلان پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت در استان‌ها و در صورت لزوم فعالیت اپراتورها و پیمانکاران طرف قرارداد اقدام کنند.
همچنین در این توافق‌نامه جداولی با مشخص کردن شاخص‌هایی تهیه شده که ادارات کل استانی بر اساس این جداول پروژه ها را پیگیری و نظارت کنند.
مجری شبکه ملی اطلاعات نیز بر اساس این توافق‌نامه متعهد می‌شود که برنامه اجرایی و فرم‌های نظارتی مربوطه را از طریق دفتر نظارت، ارزیابی برنامه‌ها و امور مجامع تهیه کند و به منظور نظارت، رصد و پایش تحقق کلان‌پروژه‌ها و تهیه گزارش‌های لازم در اختیار ادارات کل ICT استان ها قرار دهد.
مجری شبکه ملی اطلاعات باید منابع مالی لازم را مطابق عملکرد مربوط به فعالیت‌ها و تکالیف تعیین شده و تحقق شاخص‌های کلیدی، تامین کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.