اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 31, 2022
17:01 دوشنبه، 11ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132850

مایکروسافت بزرگترین حمله DDoS گزارش‌شده را متوقف کرد

 
بزرگ‌ترین حمله‌ی DDoS (انکار خدمات توزیع شده) انجام شده روی سرورهای آژور مایکروسافت توسط این شرکت خنثی شد.
 
رواج حملات سایبری DDoS بیشتر شده و مایکروسافت اخیراً در یک پست وبلاگی اعلام کرده که در‌ حال بررسی این روندها روی سرورهای خود است. این شرکت می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین حملات DDoS ثبت‌شده روی سرور آژور را در آسیا متوقف کرده است.
 
به گزارش دیجیتال ترندز، بر‌ اساس داده‌های مایکروسافت در ماه نوامبر یکی از مشتریان ناشناس سرویس آژور این شرکت در آسیا هدف حمله‌ی DDoS قرار گرفت؛ حمله‌ای با توان عملیاتی ۳٫۴۷ ترابیت‌برثانیه و نرخ ۳۴۰ میلیون بسته‌درثانیه. این حمله از ۱۰ هزار منبع از چندین کشور مختلف انجام شد که از‌ جمله‌ی این کشورها می‌توان به چین، کره‌ی جنوبی، روسیه، ایران و تایوان اشاره کرد. این حمله حدود ۱۵ دقیقه طول کشیده است. البته این اولین حمله‌ای نیست که در چنین مقیاسی انجام شده؛ زیرا در ماه دسامبر دو حمله‌ی اضافه یکی با توان ۳٫۲۵ ترابیت‌برثانیه و دیگری با سرعت ۲٫۵۵ ترابیت‌برثانیه در آسیا انجام شد.
 
اگر با DDoS آشنایی ندارید باید اشاره کنیم این نوع حمله یک تلاش مخرب برای ایجاد اختلال در ترافیک عادی یک سرور یا سرویس است. در این نوع حملات معمولاً از ماشین‌های راه دور آلوده به بدافزار (که‌ توسط هکرها کنترل می‌شوند) برای ارسال دستورالعمل‌ها از‌ ‌طریق اینترنت برای تحت فشار قرار دادن سرورهای شبکه‌ی هدف استفاده می‌شود.
 
گزارش مایکروسافت در خارج از آسیا همچنین برخی از آمارهای جالب دیگر در‌ مورد حملات DDoS را شرح می‌دهد. بر‌ اساس داده‌های این شرکت، بیشترین حملات DDoS در ماه اوت رخ داده است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی تغییر رفتار هکرها است که به‌جای تمرکز بر چارچوب زمانی فصل تعطیلات، حملات خود را در تمام طول سال انجام می‌دهند.
 
اما مایکروسافت چگونه حملات DDoS را روی سرورهای آژور خود متوقف می‌کند و چه عاملی باعث افزایش چنین حملاتی شده است؟ مایکروسافت اعلام کرده افزایش حملات به‌‌‌ این دلیل است که سرویس‌های ارزان DDoS در‌ دسترس قرار دارند که ممکن است باعث ترغیب هکرها به حذف سرور شوند. این شرکت با تیم حفاظت Azure DDoS چنین حملاتی را خنثی می‌کند. این تیم از همه‌ی سیستم‌های مایکروسافت و همه‌ی سرورهای آژور محافظت می‌کند. سیستم حافظتی Azure DDoS با نظارت همیشه روشن و کاهش حملات خودکار شبکه، محافظت از لایه‌ی برنامه و سیستم هوشمند پیشرفته ارائه می‌شود که می‌تواند الگوهای ترافیک را در طول زمان یاد بگیرد.
 
آلتئا تو، مدیر محصول واحد آژور مایکروسافت گفت: نیاز نیست مشتریان ما نگران نحوه‌ی محافظت از حجم کاری خود در آژور باشند. پلتفرم حفاظتی Azure DDoS می‌تواند برای جذب بالاترین حجم حملات DDoS، مقیاس بزرگی داشته باشد و سطح حافظتی را که مشتریان ما نیاز دارند، به‌‌ خوبی ارائه‌ دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.