اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 1, 2022
11:06 سه شنبه، 12ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132851

بیش از یک میلیون کتاب در دومین نمایشگاه مجازی توزیع شد

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران،  ۲۱۰۰ ناشر با ۲۰۰ هزار عنوان کتاب شرکت داشتند و یک میلیون و ۱۳۵ هزار جلد کتاب به ارزش ۷۳ میلیارد تومان توزیع شده و به دست خریداران رسیده یا در حال ارسال است.
 
 عیسی زارع‌پور در اینستاگرام نوشت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست برگزار شد، دیروز به کار خود پایان داد.  در این نمایشگاه ۲۱۰۰ ناشر با ۲۰۰ هزار عنوان کتاب شرکت داشتند و یک میلیون و ۱۳۵ هزار جلد کتاب در قالب حدود ۵۹۳ هزار مرسوله به ارزش ۷۳ میلیارد تومان توزیع شده و به دست خریداران رسیده یا در حال ارسال است.
 
وی ادامه داد: اتحادیه جهانی پست در حساب توییتری خود با اشاره به نخستین دوره این نمایشگاه در سال گذشته آورده است: «پست ایران سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کتاب را طی ۱۰ روز در قالب ۸۵۰ هزار مرسوله به ۱۷ هزار نقطه شهری و روستایی جابجا کرده است.» به همکاران سخت‌کوش و نجیبم در شرکت ملی پست خداقوت و دستمریزاد می‌گویم که گره‌گشا و پشتیبان فرهنگ مکتوب هستند و در داخل و خارج از کشور مایه افتخار.
 
به گزارش ایسنا،  دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١۴٠٠ برپا بود که روز گذشته به کار خود پایان داد. پیش از این رمضانعلی سبحانی‌فر -مدیرعامل شرکت ملی پست- درباره این رویداد گفته بود: همکاران ما در پست تمام امکانات را فراهم کردند تا بسته‌های پستی به سرعت تحویل خریداران شود.  چنانچه بسته‌ها آسیب دیده باشد در مرکز تجزیه مبادله آن را اصلاح و اگر قابل اصلاح نبود، آن را به ناشر بر می‌گردانند تا مجددا بسته‌بندی شود.
 
وی با اشاره به خریداری ۴۰۰۰ باکس چرخدار برای بسته‌های بزرگ و ۷۰۰۰ باکس کوچک برای بسته‌های کوچک به منظور آسیب نرسیدن به امانات،  از تقویت ناوگان شهری با اضافه شدن ۴۰ دستگاه کامیون به ناوگان برون‌شهری و ۴۰۰ دستگاه وانت برای ناوگان درون‌شهری و استفاده از تمام این ظرفیت‌ها برای ارسال مرسولات نمایشگاه خبر داده و گفته بود: وقتی بسته پستی خریداران تحویل پست می‌شود، پیامکی برای خریدار ارسال می‌شود. خریدار با کد رهگیری می‌تواند بسته خود را پیگیری کند که بسته در کدام شهر و در کدام قسمت پست قرار دارد.
 
سبحانی‌فر درباره مدت زمان ارسال بسته‌ها نیز گفته بود:  مدت زمان ارسال،  بستگی به فاصله خریدار و فروشنده دارد. ممکن است ناشری در تبریز باشد و خریدار در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان، از طرفی ممکن است ناشر در تهران و خریدار هم در تهران باشد که مسلما این خریدار زودتر بسته خود را دریافت می‌کند. سال قبل میانگین سه و نیم روز برای ارسال بسته به دست خریدار کتاب بود. امسال این عدد اگر کمتر نشود، بیشتر نخواهد شد. علاوه بر این پنج تا هفت روز بعد از نمایشگاه، مرسولات به دست خریداران خواهد رسید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.