تلفن همراه

گوشی

February 1, 2022
11:24 سه شنبه، 12ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132855

اولین آیفون X ضد آب با پورت USB-C با قیمت 3000 دلار فروخته شد

 
ساخت اولین آیفون X ضد آب دنیا با درگاه USB-C کار راحتی نبود و سازنده آن طبیعتا می‌خواست از فروش این گوشی درآمد خوبی به دست بیاورد. ولی این دستگاه در مقایسه مدل دیگری که بدون قابلیت ضد آب فروخته شده بود، با قیمت بسیار کمتری فروخته شد. به نظر می‌رسد که هیاهوی اولین آیفون USB-C دیگر فروکش کرده است.
 
به گزارش وب‌سایت WCCFTech، حراج اولین آیفون X ضد آب USB-C به پایان رسیده و این دستگاه با قیمت 3000 دلار به فروش رسیده است. بر اساس اطلاعات وب‌سایت eBay، این گوشی ظاهرا فقط یک متقاضی داشته و همین باعث شده پیشنهاد او در تاریخ 29 ژانویه نهایی شود.
 
این آیفون با کمک درگاه USB-C می‌تواند امکان انتقال اطلاعات از موبایل به کامپیوتر را داشته باشد. با این حال، سازنده تاکید کرده که عملکرد دستگاه فقط با کابل و شارژری که همراه آن ارائه می‌شود، قابل اطمینان است. به‌علاوه چون تراشه USB-C به لایتنینگ از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، نباید از شارژرهای پرتوان استفاده کرد.
 
تضمینی برای عملکرد آیفون X ضد آب USB-C ارائه نمی‌شود
این دستگاه مثل خود آیفون X معمولی گواهی ضد آب IPX7 دارد. یعنی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. با این حال، سازنده هشدار داده که این قابلیت بیشتر برای توانایی پاکسازی دستگاه با آب در نظر گرفته شده است. در مجموع گفته شده که چون این دستگاه یک نمونه اولیه است، تضمین خاصی مبنی بر کارکرد گوشی یا ضد آب بودن آن ارائه نمی‌شود.
 
فروش این آیفون X با قیمت 3000 دلار در مقایسه با اولین آیفون X مجهز به درگاه USB-C که با قیمت 86,001 دلار فروخته شد، بسیار ارزان تلقی می‌شود. این در حالی است که مدل قبلی ضد آب نبود و این مسئله همه‌چیز را عجیب‌تر می‌کند.
 
ظاهرا طرفداران دنیای فناوری فقط از اولین آیفون مجهز به USB-C استقبال کرده بودند و تمایل نداشتند دومین نفری باشند که چنین محصولی را خریداری می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.