تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 1, 2022
12:04 سه شنبه، 12ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132862

انحلال پروژه رمزارز فیس بوک تایید شد

 
پروژه رمزارز دیم (Diem) که تحت حمایت مالی فیس بوک قرار داشت، منحل شد.
 
 انجمن دیم (Diem Association) تایید کرد که دارایی‌های خود را به سیلورگیت کپیتال می‌فروشد که پیش‌تر با این گروه شراکت داشت و فرآیند خاتمه فعالیتش را آغاز می‌کند.
 
روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش کرده بود انجمن دیم که کنسرسیومی متشکل از شرکتهایی است که روی یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین کار می کنند، دارایی‌های فناوری خود را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به شرکت سیلورگیت کپیتال می فروشند. شرکت مِتا (فیس بوک سابق) یکی از اعضای موسس این انجمن است. در واقع دیم بلندپروازانه‌ترین برنامه فیس بوک در حوزه رمزارزها بود.
 
بلومبرگ پیش‌تر گزارش کرده بود مِتا روی فروش دارایی‌های "دیم" به عنوان راهی برای بازگرداندن بخشی از سرمایه به سرمایه گذاران کار می کند.
 
شرکت مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۹ برنامه‌های خود برای رمزارز دیم که در ابتدا "لیبرا" نام داشت را رونمایی کرد. در ابتدا رمزارز "لیبرا" قرار بود یک ارز جدید مرتبط با سبدی از ارزهای رایج و اوراق بهادار باشد. این پروژه فورا با مخالفت شدید سیاستگذاران سراسر جهان روبرو شد که نگران بودند کنترل آنها بر سیستم پول را تضعیف و جرم و جنایت را تسهیل کرده و به حریم خصوصی کاربران ضربه می زند.
 
فیس بوک با هدف دریافت موافقت رگولاتوری، نام سکه دیجیتالی خود را به "دیم" تغییر داد و بلندپروازیهای جهانی خود را تعدیل کرد. اما آخرین ضربه را زمانی متحمل شد که دیوید مارکوس، مدیر فناوری مالی فیس بوک و ناظر تلاشهای برای توسعه "دیم"، این شرکت را ترک کرد و کار در محل دیگری را آغاز کرد.
 
بر اساس گزارش انگجت، استوارت لِوی، مدیرعامل "دیم" در بیانیه‌ای اظهار کرد: رگولاتورهای آمریکا را برای فروپاشی "دیم" مقصر خواند و از کار این سازمان برای حداقل کردن ریسک با کنترلهای شاخص صنعت و حمایت از مصرف کنندگان و مبارزه با جرایم مالی دفاع کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.