اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 2, 2022
11:37 چهارشنبه، 13ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132892

تلگرام نسخه ۸.۵ با قابلیت‌های جدید عرضه شد

 
 
 
 
1987.jpg
اگرچه تلگرام از لحاظ تعداد کاربر فعال، به پای واتس‌اپ نمی‌رسد اما از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران خود قرار داده، یک سروگردن بالاتر از این اپلیکیشن رقیب قرار می‌گیرد.
 
تلگرام با عرضه آپدیت‌هایی مجهز به ویژگی‌های جدید، روزبه‌روز بهتر می‌شود و اخیرا نیز جدیدترین نسخه اپلیکیشن خود را تحت عنوان تلگرام ۸.۵ عرضه کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی تلگرام، در این به‌روزرسانی ویژگی‌هایی همچون استیکرهای ویدیویی، ارائه واکنش‌های بهتر و گزینه‌های نویگیشن جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 
مهم‌ترین و چشمگیرترین ویژگی جدید در تلگرام ۸.۵، استیکرهای ویدیویی است. اگرچه این شرکت در زمینه ارائه استیکرهای اختصاصی، یکی از پیشتازان در میان رقبای خود به شمار می‌رود، اما تا پیش از این آپدیت، ساخت استیکر توسط کاربران کار ساده‌ای نبود و به نرم‌افزارهای خاصی نیاز داشت.
 
خوشبختانه در تلگرام ۸.۵، این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند ویدیوهای معمولی خود را به استیکر تبدیل کنند. به گفته تلگرام، می‌توان این استیکرهای ایجادشده را از طریق ربات @Stickers منتشر کرد.
 
ویژگی دیگر، بهبود نحوه ارائه واکنش نسبت به پیام‌های کاربران است. این قابلیت برای اولین بار در تلگرام ۸.۴ در دسترس کاربران قرار گرفت و حال در نسخه جدید یعنی تلگرام ۸.۵، امکانات بیشتری به آن اضافه شده است.
 
از جمله این تغییرات می‌توان به کامپکت یا فشرده‌تر شدن واکنش‌های انیمیشنی اشاره کرد. ناگفته نماند که امکان مشاهده این انیمیشن‌ها به حالت قبل نیز وجود دارد. همچنین از این پس، واکنش‌ها با گیرندگان آنها همگام‌سازی می‌شوند؛ به طوری که شخص مخاطب، انیمیشن را درست زمانی که شما آن را انتخاب می‌کنید، مشاهده خواهد کرد.
 
قابلیت دیگر نمایش وضعیت دیده شدن واکنش‌هاست که این ویژگی اغلب برای نظرسنجی‌ها، پاسخ‌ها و تایید مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با این امکان، می‌توان متوجه شد که چه افرادی، واکنش شما را دیده‌اند. در این به‌روزرسانی، پنج واکنش جدید نیز اضافه شده که امکان ارتباط از طریق ایموجی را راحت‌تر می‌کند. همچنین این پنج ایموجی به صورت استیکرهای تعامل نیز در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.
 
افزون بر این، تلگرام گزینه مراجعه به تاریخچه پیمایش کاربران را نیز عرضه کرده است که عملکرد آن به گونه‌است که وقتی روی دکمه بازگشت تپ می‌شود، گزینه‌هایی از صفحاتی که کاربر پیشتر در آنها بوده، به نمایش درمی‌آید.
 
این آپدیت به گوگل پلی استور اضافه شده اما اگر همچنان نمی‌توانید آن را مشاهده و نصب کنید، می‌توانید آن را در وب‌سایت تلگرام نیز دریافت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.