تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 2, 2022
11:39 چهارشنبه، 13ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132893

تعداد سهم‌های آلفابت با هدف کاهش قیمت سهام، 20 برابر می‌شود


 
قبل از سال 2015 یعنی زمانی که آلفابت به وجود آمد، گوگل یک بار سهام خود را تجزیه کرده بود. حالا قیمت سهام آلفابت در کمتر از دو سال دو برابر شده و قرار است یک تجزیه سهام دیگر اتفاق بیفتد تا خرید سهام این شرکت برای افراد بیشتری ممکن شود.
 
به گزارش CNBC، آلفابت می‌گوید هیئت مدیره این شرکت تایید کرده که به ازای هر سهم به سهام‌داران 19 سهم دیگر واگذار کند. این شرکت امروز همچنین گزارش مالی فصل چهارم و سال مالی 2021 را منتشر کرد که باعث رشد 9 درصدی قیمت سهام آلفابت شد.
 
بر اساس بیانیه این غول آمریکایی، آن‌ها قصد دارد سهام کلاس A، کلاس B و کلاس C خود را تجزیه کنند. تکمیل این فرآیند نیازمند تایید خود سهام‌دار است. با این حساب، هر سهام‌داری که در پایان روز معاملاتی 1 ژوئیه (10 تیر) سهام این شرکت را داشته باشد، در تاریخ 15 ژوئیه (14 تیر) سهام اضافه خود را دریافت می‌کند.
 
قیمت سهام آلفابت کاهش می‌یابد
قیمت سهام آلفابت اخیرا افزایش چشمگیری داشته و به بیش از 2750 دلار رسیده است. حالا با این تجزیه سهام 20 به 1 قیمت هر سهم به حدود 128 دلار می‌رسد تا افراد بیشتری توانایی خرید سهم‌های کامل این شرکت را داشته باشند.
 
گوگل در سال 2012 کلاس C سهام خود را معرفی کرد که فاقد حق رای است. این شرکت قبلا دارای سهام کلاس A با 1 حق رای به ازای هر سهم بود. سهام کلاس B هم که بخش عمده آن در دست موسسان و سرمایه‌گذاران اولیه قرار دارد به ازای هر سهم 10 حق رای ارائه می‌کند.
 
این شرکت در سال 2014 یعنی پیش از رفتن به زیرمجموعه آلفابت، تجزیه سهام 2 به 1 انجام داده بود، یعنی به ازای هر سهم 1 سهم دیگر به سهام‌داران واگذار شد. «لری پیج» و «سرگی برین» به عنوان موسسان گوگل حدود 12 درصد از سهام کلاس C و 83 درصد از سهام کلاس B این شرکت را در اختیار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.