سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 4, 2022
13:11 جمعه، 15ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132960

سگ‌های رباتیک در مرزهای آمریکا به‌کارگرفته می‌شوند

 
 
 
15.jpeg
ایالات متحده امریکا قصد دارد تا از سگ‌های رباتیک برای گشت‌زنی در برخی مناطق مرزی خود استفاده کند.
 
وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیرا جزییاتی را در خصوص طرح آزمایشی استفاده از سگ‌های رباتیک چهارپا در مرز جنوبی این کشور منتشر و اعلام کرد که این ربات‌ها به منظور گشت‌زنی به کار گرفته خواهند شد.
 
اخیرا عملکرد تعدادی از این سگ‌های رباتیک در مرز جنوبی ایالات متحده مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته و به گفته وزارت امنیت داخلی، آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز و نتایج راضی‌کننده بوده و کار با این ربات‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
 
برندا لانگ، مدیر تحقیق و توسعه این وزارتخانه گفت مرز جنوبی ایالات متحده، مکانی صعب العبور برای انسان و حیوان است و بنابراین، یک ربات می‌تواند برتری بیشتری برای گشت‌زنی در این منطقه داشته باشد.
 
این سگ‌های رباتیک چهارپا توسط شرکت Ghost Robotics ساخته شده‎‌اند و محصولات این شرکت، به عنوان رقبای جدی ربات‌های بوستون داینامیکس شناخته می‌شود. از میان محبوب‌ترین ربات‌های این شرکت می‌توان به Ghost Vision ۶۰ اشاره کرد که از قد ۷۶ سانتیمتر و وزن ۳۲ کیلوگرمی‌بهره می‌برد و قادر است با یک بار شارژ، تا ۳ ساعت و مسافت ۷.۵ مایلی (۱۲ کیلومتر) را بپیماید.
 
این ربات می‌تواند به طور مستقل حرکت کند که البته امکان کنترل دستی آن نیز وجود دارد. همچنین می‌توان انواع تجهیزات از قبیل دوربین‌های حرارتی و دید در شب را روی بدنه آن سوار کرد.
 
شرکت Ghost Robotics سابقه تولید ربات‌های مجهز به اسلحه را نیز در کارنامه دارد که تاکنون وزارت امنیت داخلی آمریکا، تصمی‌می‌برای استفاده از تفنگ در این سگ‌های رباتیک ویژه گشت‌زنی ندارند.
 
این وزارتخانه جزییاتی را در خصوص نحوه استفاده از این سگ‌های رباتیک منتشر کرد و افزود که از آنها برای فعالیت‌های نگهبانی و گشت‌زنی در مناطق مرزی استفاده می‌شود و به لطف برخورداری از دوربین و سنسورهای مختلف، می‌توانند در بررسی واگن‌های قطار در ایستگاه راه‌آهن و یا ساختمان‌های مسکونی مفید باشند.
 
با توجه به پیشرفت‌هایی که در قابلیت‌های حرکتی این سگ‌های رباتیک حاصل شده، اکنون این ربات‌ها می‌توانند همانند انسان‌ها از پله‌ها، تپه‌ها شیب‌دار و یا زمین‌های صخره‌ای حرکت کنند.
 
علی‌رغم مزیت‌هایی که عنوان شد، این سگ‌های رباتیک با محدودیت‌هایی نیز مواجهند که از جمله آنها می‌توان به طول عمر پایین باتری و عملکرد نامنظم اشاره کرد که این موارد می‌بایست مورد توجه جدی‌تر متخصصان این حوزه قرار گیرد.
 
به هر روی، وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارش خود عملکرد این سگ‌ها رباتیک را با پهپادهای نظارتی مقایسه و عنوان کرد که می‌توان از این تجهیزات به عنوان مکملی برای فعالیت‌های نظارتی و گشت‌زنی نیروهای انسانی استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.