اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
11:32 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132979

لوگوی گوگل کروم پس از 8 سال بروز شد: ساده‌تر و روشن‌تر از قبل

 
گوگل برای اولین بار در هشت سال گذشته، برای هماهنگ شدن با زبان طراحی جدید خود، لوگوی مرورگر کروم را دچار تغییراتی کرده و در به‌روزرسانی آینده هر سیستم عامل، آیکون منحصر به فرد خود را دریافت خواهد کرد.
 
غول موتور جستجوی اینترنتی در سال 2011 لوگوی اصلی مروگر کروم را دچار تغییراتی کرد تا ظاهر صاف‌تری به خود بگیرد و دیگر خبری از ظاهر سه بعدی آن وجود نداشت. گوگل در سال 2014 نیز طراحی لوگو آن را مدرن‌تر کرد و اکنون در سال 2022 طراحی آن را دوباره تغییر داده است. اکنون سایه بین رنگ‌های قرمز، زرد و سبز حذف، تناسبات لوگو اصلاح و رنگ‌ها کمی روشن‌تر شده‌اند.

 
علاوه بر این، گوگل همچنین برای کاهش «ارتعاش رنگی ناخوشایند» بین سبز و قرمز نوعی گرادیان (Gradient) را به لوگوی اصلی اضافه کرده است.
 
تغییرات لوگوی گوگل کروم در هر سیستم عامل
هدف بزرگ دیگر گوگل از این تغییرات لوگو، پشتیبانی از «شخصی سازی‌های خاص هر سیستم عامل» است. Elvin، طراح گوگل کروم در حساب توییترش توضیح می‌دهد که این شرکت در نظر دارد تا «لوگوها به طور قابل توجهی همچنان مانند کروم باشند اما برای هر سیستم عامل به خوبی ساخته شده باشند.»
 
به عنوان مثال، لوگوی مرورگر کروم در ویندوز ظاهری درجه بندی شده به خود می‌گیرد. در مک‌او‌اس، آن‌ها سه بعدی به نظر می‌رسند و در کروم‌او‌اس نیز برای مطابقت داشتن با طراحی سایر لوگوهای سیستم از رنگ‌ها روشن‌تری استفاده شده است.
 
در همین حال، نسخه‌های غیرنهایی برنامه با علامت‌های جدید «بتا» یا «Dev» در گوشه سمت چپ بالا خود مشخص می‌شوند. در نهایت نسخه بتا کروم در iOS طراحی خاص شبیه به بلوپرینت را به خود می‌گیرد و نسخه نهایی آن تناسب جدیدی دارد.
 
آیکون‌های جدید گوگل کروم در به‌روزرسانی جدید Canary در دسترس قرار گرفته و «طی چند ماه آینده» برای تمام پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد. همچنین در پایان ماه مارس نسخه 100 کروم منتشر می‌شود که شامل این تغییرات خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.