اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
11:37 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132980

راه‌اندازی نسخه اول پروژه حیات پلتفرم سلامت پاد

 
اولین نسخه پروژه حیات، از پلتفرم سلامت سرزمین هوشمند پاد، با هدف جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت، از دستگاه‌های دارای بلوتوث و ارسال بر بستر اینترنت اشیای فناپ (پادیوت)، در دسترس قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی پاد، پروژ دروازه حیات پاد (Hayat Gateway) که رابطی برای پایش سلامت از طریق دستگاه‌های فناورانه و متصل به اینترنت اشیاست، روی سیستم‌عامل اندروید مستقر می‌شود و داده‌های خود را به پلتفرم سلامت هوشمند پاد ارسال می‌کند.
 
دروازه حیات از طریق دستگاه‌هایی که به کمک اینترنت و تجهیزات موجود می‌توانند وضعیت علائم حیاتی کاربر مانند فشار خون، سطح اکسیژن خون، قند خون و غیره را پایش کنند، داده‌های مرتبط با سلامت را دریافت و ارسال می‌کنند.
 
در حال حاضر با توجه به نیازمندی‌های موجود، چند دستگاه پرکاربرد در حوزه سلامت فردی بررسی و پشتیبانی شده است. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:
 
دستبند هوشمند شیائومی (می‌بند): به منظور دریافت داده‌های لحظه‌ای ضربان قلب، کالری مصرفی فرد در طول روز، وضعیت خواب و غیره
ترازوی هوشمند شیائومی: مجهز به سیستم تشخیص شاخص توده بدنی (BMI)، به منظور اندازه‌گیری وزن و همچنین محاسبه اطلاعاتی مانند: توده عضلات، میزان چربی بدن، میزان آب بدن و غیره
دستگاه فشارسنج هوشمند: برای انتقال داده‌های مرتبط با فشار خون فرد
دستگاه سنجش سطح اکسیژن خون
دماسنج محیطی: به منظور اندازه‌گیری میزان رطوبت و دمای محیط.
در مرحله فعلی، پروژه حیات هسته اصلی سرویس سلامت پلتفرم پادباکس محسوب می‌شود و در این محصول گنجانده شده است. به زودی هم محصول «نبض» به عنوان ابزار کنترل سلامت، روی پادباکس، ارائه خواهد شد.
 
واحد سلامت به عنوان بخشی از پلتفرم پایه زیست‌بوم پاد، خدماتی مبتنی بر ابزار دیجیتالی و نوین را که برای پایش و سنجش سلامت مورد استفاده است در بر می‌گیرد. از سویی دیگر، تولید، انتشار محتوا و بازاریابی خدمات سلامت و همچنین اتصال به سرویس‌های نوین در این حوزه، از ماموریت‌های واحد سلامت پاد است. پادباکس در کنار سرویس‌های سلامت، خدماتی مثل بازی‌های ویدئویی، پخش موسیقی و پادکست، کتاب صوتی، اخبار، مجلات و غیره نیز ارائه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.