اپلیکیشن

تلفن همراه

February 5, 2022
11:42 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132981

اپلیکیشن ماسک انتشار نقشه رنگ‌بندی کرونا را به دلیل ابهام در آمارها متوقف کرد

 
اپلیکیشن ماسک با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتر خود از توقف انتشار نقشه رنگ‌بندی گسترش ویروس کرونا و تعداد مبتلایان به کرونا خبر داد. دلیل این تصمیم، توقف ارسال داده‌های مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت عنوان شده است.
 
بر اساس بیانیه ماسک، از این پس، فعالیت تیم اپلیکیشن ماسک معطوف به انتشار تجربیات دو سال گذشته با رویکرد علمی خواهد بود که از طریق کانال تلگرام و حساب «بله‌» این اپلیکیشن منتشر خواهد شد.
 
 
اوایل سال ۹۹، اپلیکیشن ماسک بر اساس روند بستری بیماران کرونا اقدام به رنگ‌بندی شهرستان‌ها کرد. در ادامه این موضوع مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت. از همین رو از آبان ۹۹ با مصوبه ستاد کرونا، محدودیت‌ها بر اساس وضعیت رنگ‌بندی شکل گرفت.
 
افزایش آمار بستری مبتلایان به کرونا
نکته قابل توجه در شرایط فعلی بر اساس اطلاعیه نرم‌افزار ماسک، افزایش روند بستری در بیمارستان‌ها است.
 
این در حالی است که ماسک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بر اساس افزایش روند بستری در تمامی استان‌ها، قطعا تاکنون اکثر کلان‌شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند ولی به دلیل نبود داده‌های به‌روز، قادر به تغییر رنگ و اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص نیست.
 
از آنجایی که اپلیکیشن ماسک اعلام کرده دیگر به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات قادر به ارائه نقشه رنگبندی نیست، نگرانی درباره اطلاع‌رسانی شفاف دربار میزان پاندمی و تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.
 
 
وزیر آموزش و پرورش امیکرون را بی خطر توصیف کرد
 
از اعتماد به دولت‌مردان تا توقف اطلاع‌رسانی
توقف ارائه اطلاعات از طرف وزارت بهداشت به اپلیکیشن ماسک در شرایطی است که شنبه هفته گذشته، رئیس جمهور اعلام کرد: «هرگونه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی‌رسانی به مردم، نگرانی بی‌جا در جامعه ایجاد نکند.»
 
از آنجایی که رئیس جمهور در پی بیان این موضوع اعلام کرده مردم به دولتمردان اعتماد دارند و نباید این نگرانی مخدوش شود؛ انتظار می‌رفت اطلاع‌رسانی درباره وضعیت پاندمی کرونا شفاف‌تر از گذشته انجام شود.
 
این در حالی است که حالا دیگر تنها اپلیکیشنی که اقدام به انتشار رنگبندی نقشه کشور کرده بود، این بخش از فعالیت خود را به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی از سوی وزارت بهداشت متوقف کرده است.
 
این موضوع در شرایطی که وزیر بهداشت نیز نسبت به شیوع سریع سویه امیکرون ابراز نگرانی کرده بود، نه تنها نگرانی عمومی جامعه را کنترل نخواهد کرد، بلکه منجر به سردرگمی و نگرانی بیشتر نیز خواهد شد. همچنان روشن نیست کاربران چگونه باید از شرایط گستردگی کرونا و رنگ بندی آگاه شوند.
 
البته اپلیکیشن ماسک، پیش از این نیز با بیان اینکه ارائه اطلاعات و تحلیل‌های نادرست می‌تواند مردم و مسئولان را به اشتباه اندازد و باعث کاهش اعتماد عمومی جامعه شود، اعلام کرده بود این تیم بر تعهد خود با مردم استوار است و هیچ گاه حقیقت را فدای مقاصد دیگر نخواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.