اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 5, 2022
14:18 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132989

اسنپ بالاخره سودآور شد

 
با گذشت حدود پنج سال از عرضه اولیه عمومی، شرکت اسنپ بالاخره سودآور شد و درآمد خالص ۲۳ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را گزارش کرد.
 
این رقم ممکن است درصد جزئی از درآمد سه ماهه ۴.۱ میلیارد دلاری این شرکت باشد اما گام مهمی برای شرکتی است که همزمان برای رشد کاربران با دشواری مواجه بوده است. اما به نظر می رسد اسنپ چت این چالشها را به شکل قاطعی پشت سر گذاشته و شمار کاربران روزانه فعالش به ۳۱۹ میلیون نفر رسیده که برای دومین سه ماهه متوالی، ۱۳ میلیون نفر افزایش داشته است. شمار کاربران روزانه فعال اسنپ چت در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۰ درصدی داشت.
 
این خبر برای سهامداران خوشایند بود به خصوص که نتایج اسنپ یک روز پس از گزارش شرکت مِتا از کاهش کاربران روزانه فعال فیس بوک برای اولین بار در تاریخ این شرکت منتشر شد. این خبر به ریزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت مِتا منجر شد. در این بین، ارزش سهام اسنپ تحت تاثیر خبر سودآوری و ادامه رشد کاربران، در ساعات پس از معاملات رسمی بیش از ۵۰ درصد صعود کرد.
 
اسنپ هم مانند فیس بوک در گذشته اعلام کرده بود تغییرات حریم خصوصی اپل تاثیر منفی بر کسب و کار تبلیغات این شرکت می گذارد و ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در سه ماهه قبلی آن را شکست ناامیدکننده ای خوانده بود اما اکنون به نظر می رسد اسنپ این تغییر را اندکی راحت تر پشت سر گذاشته است.
 
اشپیگل همچنین به تغییرات رفتار کاربران در دوران پساکرونا اشاره کرد و گفت: ما شاهد آن هستیم که افراد استوریهای کمتری برای دوستانشان ارسال کرده و استوریهای کمتری را از دوستانشان مشاهده می کنند. اما در عوض محتوای پولی بیشتر مشاهده شده و محتوای بیشتری در بخش اسپات لایت دیده می شود.
 
بر اساس گزارش انگجت، اسپات لایت قابلیت شبیه تیک تاک اسنپ چت برای ویدیوهای کوتاه است. اشپیگل خاطرنشان کرد قابلیت اسپات لایت کمک کرده است جامعه تولیدکنندگان محتوا در اسنپ چت رشد کند و بیش از ۱۲ هزار تولیدکننده محتوا در نخستین سال راه اندازی این قابلیت، از اسپات لایت پول دریافت کردند. شمار پستهایی که ماهانه در اسپات لایت ارسال می شود، در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است.
 
a
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.