اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 5, 2022
16:46 شنبه، 16ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133013

راهکار متا برای حفظ امنیت کاربران در متاورس: ایجاد فاصله اجباری میان آواتارها

 
شرکت متا به دنبال هشدارهایی که درباره موج جدید آزارهای احتمالی آنلاین در متاورس این شرکت مطرح شده بود، اعلام کرد که می‌خواهد فاصله‌ای اجباری را بین آواتارهای دیجیتالی افراد در نظر بگیرد. این شرکت برنامه‌های زیادی برای دنیاهای واقعیت مجازی (VR) در نظر دارد و با توجه به سابقه‌اش نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
 
به گزارش گاردین، متا اعلام کرد که حد و مرز فردی مشخصی را در دو اپلیکیشن VR خود معرفی می‌کند. اپلیکیشن Horizon Worlds یکی از این دنیاهاست که کاربران می‌توانند در آن با دوستان خود تعامل داشته باشند و دنیای مخصوص خودشان را بسازند. Horizon Venues هم دیگر دنیایی است که از رویدادهای VR مثل مراسم‌های کمدی و موسیقی میزبانی می‌کند. متا می‌گوید فاصله آواتارها از یکدیگر 120 سانتی‌متر خواهد بود.
 
متا در بیانیه خود می‌گوید: «حد و مرز فردی از تجاوز افراد به فضای شخصی شما جلوگیری می‌کند. اگر کسی بخواهد وارد حد و مرز فردی شما شود، سیستم مانع از حرکت او به سمت جلو می‌شود.» این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال است و در آینده اجازه خواهد داد تا کاربران بتوانند حد و مرز شخصی خود را تعیین کنند.
 
 
متا می‌خواهد رفتارهای مطلوب را به کاربران بیاموزد
این شرکت مدعی است که با این تغییر می‌تواند به تنظیم هنجارهای رفتاری کمک کند. متا ادامه می‌دهد: «چنین قابلیتی برای یک مدیوم نسبتا جدید مثل VR اهمیت دارد.»
 
یکی از کاربران Horizon Worlds در ماه دسامبر اعلام کرده بود که مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او درخواست کرده بود که پیرامون آواتارش یک حباب محافظتی قرار بگیرد. این کاربر در مصاحبه‌ای در این باره گفت: «آزار جنسی در اینترنت شوخی نیست، اما فضای آنلاین لایه دیگری را به این قضیه اضافه می‌کند که باعث حادتر شدن شرایط می‌شود.»
 
نهاد نظارتی بریتانیا هم خواستار شفاف‌سازی از سوی متا درباره کنترل‌های والدین بر آکیلس کوئست 2 شده است. منتقدان می‌گویند این دستگاه می‌تواند ایمنی کودکان در محیط آنلاین را به خطر بیندازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.