تلفن همراه

گوشی

February 6, 2022
11:14 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133026

رندرهای وان پلاس 10 اولترا با طراحی مشابه مدل پرو منتشر شد

 
به نظر می‌رسد وان پلاس روی اولین پرچمدارش با نام اولترا کار می‌کند. چند روز پیش طراحی این گوشی هوشمند از طریق یک پتنت به نمایش گذاشته شد و حالا شاهد انتشار رندرهای وان پلاس 10 اولترا هستیم که مبتنی بر پتنت و شایعات هستند.
 
رندرهای وان پلاس 10 اولترا
طبق این رندرها، با طراحی مشابه وان پلاس 10 پرو روبه‌رو هستیم. در اطراف نمایشگر حاشیه‌های کمی به چشم می‌خورد و در حفره بالای آن، دوربین سلفی قرار دارد. در سمت چپ دستگاه شاهد قرارگیری دکمه‌های تنظیم صدا هستیم، در حالی که در سمت راست دکمه پاور و همچنین دکمه بی‌صدا کردن این پرچمدار به چشم می‌خورد.
 
 
روی پنل پشتی وان پلاس 10 اولترا یک ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی قرار گرفته که از نظر طراحی کلی تفاوتی با وان پلاس 10 پرو ندارد. با وجود طراحی مشابه، پیکربندی دوربین متفاوت است. انتظار می‌رود این دستگاه به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی مجهز شود. در کنار این دو لنز احتمالا یک دوربین پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری قرار می‌گیرد.
 
طبق گزارش‌ها، وان پلاس در این گوشی هوشمندش از واحد پردازش عصبی MariSilicon X استفاده می‌کند. این NPU در دسامبر 2021 توسط اوپو معرفی شد و با توجه به ادغام این کمپانی‌ها، استفاده از آن در پرچمدار وان پلاس جای تعجبی ندارد. احتمالا در نمونه نهایی در کنار ماژول دوربین عبارت «Powered by MariSilicon» قرار می‌گیرد.
 
وان پلاس 10 اولترا مانند اکثر پرچمدارهای اندرویدی در 2022، به اسنپدراگون 8 نسل یک مجهز می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که کوالکام در ادامه سال از نسخه پلاس این تراشه پرچمدارش رونمایی کند و وان پلاس به سراغ آن برود. در نهایت باید منتظر استفاده از سیستم عامل اندروید 12 در پرچمدار آینده وان پلاس باشیم. احتمالا این دستگاه در نیمه دوم 2022 از راه می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.