اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 6, 2022
16:10 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133053

همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» برگزار می شود

 
اولین همایش ملی «متاورس؛ دنیایی دیگر» توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران برگزار می شود.
 
به گزارش اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران(IRICTU)، اولین همایش ملی « متاورس؛ دنیایی دیگر» توسط کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود.
 
متاورس (Metaverse) یا فرا جهان، تازه‌ترین واژه و مفهومی است که تخیل صنعت فناوری جهان را به خود جلب و مشغول کرده است. اما این تخیل بی‌انتها چه فضای نو و چه دنیای جدیدی برای ما طراحی کرده است؟
 
برای شناخت این موضوع و جوانب مختلف آن، کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تصمیم گرفته است که همایشی را با حضور کارشناسان مربوطه در این حوزه برگزار کند. چرا که بدون شک، نا آشنایی با دنیای پیش رو و فضای کسب و کار و زندگی در آن باعث از دست رفتن فرصت‌های بکر و جاماندگی از دنیای جدید خواهد بود.
 
این رویداد روز شنبه ٣٠ بهمن ماه (ساعت ١٩-١۶) در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شده و به شرکت کنندگان نیز گواهینامه حضور اعطا می‌شود.

 
متاورس (فرا جهان) فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود.
 
متاورس از دو واژه متا و ورس تشکیل شده و به معنای جهان برتر یا برتر از جهان است. متاورس به عنوان یک شبکه مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند. به عبارتی دیگر در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش آفرینی می‌پردازند.
 
این دنیای مجازی جنبه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدئویی، فناوری واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و در نهایت بلاکچین را با یکدیگر ادغام می‌کند. به همین دلیل متاورس را می‌توان به دنیایی که توسط واقعیت‌های مجازی و واقعیت‌های افزوده ساخته می‌شود نیز نسبت داد.
 
سرمایه گذاران و شرکت‌های تحلیل آمار نیز اظهار کردند که فروش املاک در دنیای مجازی (متاورس) سال میلادی گذشته به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال ممکن است افزایش دو برابری داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.