سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 7, 2022
11:18 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133068

مک بوک پرو M2 امسال و بدون فناوری پروموشن معرفی می‌شود

 
اپل سال گذشته میلادی نسل جدید مک بوک پرو را با تغییراتی در طراحی، تراشه جدید و همچنین فناوری پروموشن یا همان رفرش ریت 120 هرتز روانه بازار کرد. حالا طبق گزارش جدید بلومبرگ، امسال باید منتظر عرضه مدل پایه مک بوک پرو با تراشه M2 باشیم؛ لپ‌تاپی که برخلاف برادرانش فاقد فناوری پروموشن خواهد بود.
 
طبق گزارش بلومبرگ و به گفته «مارک گورمن»، مک بوک پرو M2 شباهت‌هایی به مک بوک پرو M1 پرو و مکس خواهد داشت، با این حال تفاوت‌های بزرگی هم میان آن‌ها خواهیم دید:
 
«انتظار دارم که مدل پایه مک بوک پرو با حذف تاچ بار به نسخه‌های گران قیمت این لپ‌تاپ شباهت پیدا کند، اما تفاوت‌های کلیدی مانند نمایشگر با کیفیت پایین‌تر، تراشه، فضای ذخیره‌سازی و همچنین عدم استفاده از فناوری پروموشن و Mini-LED میان آن‌ها وجود خواهد داشت. امسال از چندین مک با تراشه M2 رونمایی خواهد شد.»
 
نمایشگر LCD در مک بوک پرو M2
 
با توجه به اینکه گورمن از عدم استفاده از پنل Mini-LED در این دستگاه خبر داده، مک بوک پرو ارزان‌قیمت اپل با نمایشگر LCD از راه می‌رسد و البته خبری از رفرش ریت 120 هرتز هم نخواهد بود. در مقابل انتظار می‌رود نسل جدید مک‌بوک ایر دارای نمایشگر Mini-LED باشد، با این حال این محصول هم فاقد فناوری پروموشن خواهد بود.
 
مک بوک ایر جدید هم مانند مک بوک پرو مورد بحث به تراشه M2 مجهز می‌شود و با تغییرات طراحی چشمگیری از راه می‌رسد. گفته می‌شود این محصول بزرگترین تغییر طراحی در خانواده مک بوک ایر را تجربه خواهد کرد و مانند مک بوک پرو M1 از برش بالای نمایشگر بهره می‌برد.
 
اپل امسال مهاجرت به تراشه‌های M2 را به پایان می‌رساند و در همین راستا باید از چندین مک با اپل سیلیکون رونمایی کند. البته انتظار می‌رود یکی از محصولات کوپرتینویی‌ها همچنان با پردازنده‌های اینتل از راه برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.