اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 7, 2022
16:27 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133097

وزیر ارتباطات: دولت بستر ارائه خدمات پایه کاربردی ایجاد نمی‌کند و با بخش خصوصی همکاری خواهد کرد

 
وزیر ارتباطات درباره راه اندازی خدمات پایه کاربردی تاکید کرد که این وزارتخانه قصد ندارد تا خدمات را خودش راه‌اندازی کند و معتقد است که باید از بخش خصوصی در این راه کمک گرفت. او تاکید دارد که دولت در محتوای ارائه شده و سرویس‌های ارائه شده در این خدمات نقش آفرینی موثری خواهد داشت.
 
«عیسی زارع پور» در حاشیه افتتاحیه پروژه‌های جدید مخابراتی به مناسبت دهه فجر و در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. زارع پور به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا وزارت ارتباطات قصد دارد بر اساس وظایف محول شده مرکز ملی فضای مجازی به راه‌اندازی خدمات پایه کاربردی اقدامی کند یا خبر تاکید کرد که نگاه دولت اینست که برای توسعه این خدمات باید از بخش خصوصی کمک گرفت: «برای راه اندازی خدمات پایه کاربردی نگاه ما اینست که حتما باید با کمک بخش خصوصی این اتفاق بیفتد و دولت ظرفیت لازم را در خود ندارد تا این اتفاق را خودش پیش ببرد و باید با بخش خصوصی این را پیش ببرد.»
 
زارع پور تاکید کرد که در پلتفرم‌های کنونی هم این بخش خصوصی است که آستین بالا زده و توانسته راه را به خوبی پیش برود. او به این سوال دیجیاتو که آیا دولت می‌خواهد فقط نقش حمایتی در این زمینه داشته باشد اعلام کرد که کارگروهی در مورد محتوا و سرویس‌هایی که در این خدمات ارائه می‌شود در دولت تشکیل شده است: «این حوزه‌ها حوزه‌هایی است که با محتوا سر و کار دارد و باید در بستر حساب شده‌ای رخ بدهد، کارگروه خدمات شبکه ملی اطلاعات برای همین موضوع در وزارت ارتباطات ایجاد شده که بیش از سه ماه از فعالیت آن می‌گذرد و قرار است روی محتوای ارائه شده در این خدمات پایه کاربردی نظارت کند. ما مدلی پیشنهاد دادیم تا خدمات بخش دولتی و خصوصی را در یک قالب و با یک احراز هویت یکپارچه در اختیار مردم قرار دهیم. فاز اول پنجره خدمات دولت هوشمند را تا اردیبهشت ایجاد می‌کنیم.»
 
زارع پور در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا مثل سالهای گذشته هیچ حمایت مالی از این خدمات پایه کاربردی صورت خواهد گرفت یا خیر جواب مثبت داد و گفت: «یک پکیج مالی برای حمایت از این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شده است که به زودی درباره جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.»
 
گفتنیست پیش‌تر رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده بود که دولت قصد همکاری با بخش خصوصی در زمینه پیام‌رسان‌های بومی و موتورهای جستجوی بومی دارد و تاکید کرده بود که برخی از این مدل‌ها به موفقیت خوبی رسیدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.