اپراتورها

تلفن همراه

February 7, 2022
17:02 دوشنبه، 18ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133101

مصوبه بیت استریم با ۸ شرکت وارد مرحله اجرایی شد

 
مدیرعامل شرکت مخابرات از شروع مرحله اجرایی مصوبه بیت‌استریم با ۸ اپراتور ثابت (FCP) خبر داد. این مصوبه که در زمان دولت قبلی به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده، بارها تا مرحله اجرا پیش رفته؛ اما به نتیجه عملی نرسیده است.
 
 در شرایطی که دولت قبل با اتکا به مصوبه بیت‌استریم وعده داده بود تا پایان سال گذشته ۵ میلیون پورت VDSL واگذار می‌کند؛ اما اجرایی نشدن این مصوبه از سوی شرکت مخابرات ایران سرانجام کار را به آنجا رساند که برآوردهای دولت به ۱.۵ میلیون پورت کاهش یابد اما باز هم آن آمار تعدیل شده، عملی نشدند. اکنون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می‌گوید این شرکت با ۸ FCP در این زمینه به توافق نهایی رسیده و کار وارد مراحل اجرایی شده است.
 
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد به پیوست گفت: در مورد شرکت‌هایی که در ابتدا این قرارداد (بین استریم) را با مخابرات امضا کردند در حال واگذاری هستیم. در رابطه با دیگر شرکت‌ها نیز چون باید تنظیمات مورد نیاز روی سیستم‌های دو طرف صورت بگیرد نیاز به هماهنگی است و در حال جلو بردن این مساله هستیم.
 
در این مراسم از پروژه‌های شرکت مخابرات که با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده‌اند، رونمایی شد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تحولی در سیستم‌های انتقال، دیتا و فیبر نوری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی رخ می‌دهد.
 
سلطانی ادامه داد: هدف ما این است که آهنگ توسعه بخش ارتباطات متوقف نشود. توسعه در این بخش باید به شکل متوازن در لایه‌های شبکه، فناوری اطلاعات و امنیت صورت بگیرد. شرکت مخابرات پتانسیل سرمایه‌گذاری سالانه ده هزار میلیارد تومانی دارد.
 
او در مورد پروژه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری که از هدفگذاری‌های وزارت ارتباطات برای پایان دولت است نیز بیان کرد: معماری، برنامه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری طراحی شده است و اکنون ۵ استان به زیرساخت متصل هستند که استان‌های دیگر نیز به آنها وصل می‌شوند. زیرساخت‌های داخل استانی همه استان‌ها توسط شرکت مخابرات تامین می‌شود.
 
او همچنین ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های دولت در سه سال آینده، عقب‌ماندگی‌های حوزه مخابرات جبران شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.