اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2022
11:55 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133115

برگزاری نشست غیررسمی کمیسیون مشترک فضای مجازی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا

 
رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: نشست روز گذشته این کمیسیون به دلیل ابتلای چند نفر از اعضای کمیسیون به کرونا به صورت غیررسمی برگزار شد و جنبه مشورتی داشت.
 
به گزارش خانه ملت، رضا تقی پور انوری در تشریح نشست ۱۸ بهمن ماه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، گفت: این نشست به دلیل ابتلای چند نفر از اعضای کمیسیون به کرونا به صورت غیررسمی برگزار شد و تنها نظرات مشورتی نمایندگان در مورد طرح اخذ شد و هیچ مصوبه‌ای نداشتیم.
 
وی گفت: با توجه به اتمام مهلت کارگروه مشترک که با تصمیم کمیسیون و متشکل از نمایندگان عضو کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برای بررسی کارشناسی طرح تشکیل شد، مقرر شده بود نسخه جدید طرح در نشست روز گذشته کمیسیون بررسی شود. اما متأسفانه به دلیل ابتلای چند نفر از اعضای کمیسیون به کرونا جلسه رسمیت پیدا نکرد و در این نشست به برخی سوالات پاسخ داده و نظرات مشورتی نمایندگان استماع شد. در واقع این نشست به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، غیررسمی بود و جنبه مشورتی داشت.
 
تقی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد که کار بررسی طرح طی مدت زمان ۲۰ روزه به اتمام نرسیده بنابراین مهلت بررسی طرح ۱۰ روز تمدید شد و مرکز پژوهش‌ها در پایان مهلت یک ماهه گزارش خود را برای اعضای کمیسیون مشترک ارسال کرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: هدف اعضای کمیسیون از مهلت تعیین شده این بود که نظرات دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها قبل از رأی گیری در پیش نویس کلیات طرح اعمال شود. بنابراین طی ۵ جلسه ۴ ساعته از تاریخ ۲۵ دی ماه تا ۲۹ دی ماه و با ریاست آقای یزدی خواه به عنوان رئیس کارگروه، این جلسات برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه و همچنین پلیس فتا، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما حضور داشتند و در نهایت نظرات، جمع بندی و در پیش نویس اعمال و نتیجه بررسی‌ها در نسخه نهایی در قالب گزارشی در ۹ بهمن ماه منتشر شد.
 
وی گفت: این گزارش باید در نشست روز گذشته کمیسیون ارائه می‌شد که به دلیلی که عنوان کردم، جلسه رسمی برگزار نشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.