تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 9, 2022
16:58 چهارشنبه، 20ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133173

وزارت بهداشت ملزم شد تا پایان ۱۴۰۱ خدمات الکترونیکی را در سراسر کشور اجرایی کند

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن سلامت الکترونیک با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم و همچنین اجرایی شدن آن در سال آینده خبر داد.
 
 
فاطمه محمدبیگی در مورد تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون تلفیق برای اجرای سلامت الکترونیک در سال آینده گفت:اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در سال آینده ملزم کردند تا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ظرف سه ماه بعد از ابلاغ قانون ضمن تکمیل زیرساخت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱، خدمات الکترونیک را در سراسر کشور اجرایی کند.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه افزود: کمیته سلامت الکترونیک و کمیسیون بهداشت و درمان در حوزه سلامت الکترونیک به مدت شش ماه جلساتی تشکیل داد و ماحصل این جلسات پیدا کردن موانعی بود که در اجرای سلامت الکترونیک ایجاد شده بود.
 
سلامت الکترونیک نتایج خوشایندی به همراه خواهد اشت 
 
محمد بیگی تصریح کرد: براساس قانون اجرایی شدن سلامت الکترونیک، اقداماتی از جمله گسترش نظام ارجاع و پزشک خانواده، مدیریت منابع و مصارف، تقویت نظارت مجلس بر عملکرد وزارت بهداشت،توسعه و تکمیل داده‌های پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان، نسخه نویسی الکترونیکی، تکمیل سامانه تی‌تک در بخش دارو و یکپارچه کردن اطلاعات در دولت الکترونیک در بخش دولتی و غیردولتی تقویت و اجرا خواهند شد. تمام تلاش ما این بود که با رویکرد حل مسئله پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ را به گونه‌ای تنظیم کنیم که معضلات سال‌های گذشته تکرار نشود، بنابراین سهمی را برای نسخه‌های الکترونیک و همچنین کاغذی  و فرصتی را برای تکمیل سامانه‌ها در نظر گرفتیم.
 
سازمان‌های بیمه‌‌گر موظفند در سال آینده هرچه سریع‌تر به درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات بپیوندند تا فرآیند نسخه نگاری به عنوان پایه پرونده الکترونیک سلامت و نظام اجرا تکمیل شود
رئیس کمیته سلامت الکترونیک در ادامه تاکید کرد: سازمان‌های بیمه‌‌گر موظفند در سال آینده هر چه سریع‌تر به درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات بپیوندند تا فرآیند نسخه نگاری به عنوان پایه پرونده الکترونیک سلامت و نظام اجرا تکمیل شود، از طرفی سعی بر این بود که در این تبصره‌ها انحرافاتی که از اجرای قانون در سال گذشته ایجاد شده بود را به ریل اصلی برگردانیم و هزینه‌ای که مردم از جیب خود در حوزه نسخ الکترونیک می‌پردازند را کاهش دهیم.
 
7 بند پرونده سلامت الکترونیک در کمیسیون تلفیق رای آورد
 
محمد بیگی با اشاره به اجرای بندهای مختلف پرونده سلامت الکترونیک افزود: از ۸ بند پیشنهادی پرونده سلامت الکترونیک، تقریبا ۶  مورد آن در کمیسیون تلفیق تایید شده و رای آورده است و همچنین بند دیگر نیز با اصلاحاتی که روی آن صورت گرفت، رای آورده است. 
 
وی در ادامه تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس تلاش می‌کنند تا با نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، شفاف سازی حوزه سلامت را داشته باشند و در آینده برنامه ریزی اطلاعات سلامت و امنیت داده‌های سلامت و همچنین ایجاد پزشک خانواده و بسترهای لازم را از طریق اجرای این قانون فراهم کند.​
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این قانون از آن جهت حائز اهمیت است که با اجرای بندهای آن می‌توانیم مراحل تکمیل نسخه الکترونیک را به خوبی عملیاتی کنیم و با نظارت ارگان‌های  مجلس رصد کنیم و تسریع در اجرای برنامه‌ای که از قانون برنامه چهارم توسعه بر جای مانده بود به درستی انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.