5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

February 11, 2022
14:29 جمعه، 22ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133203

دولت انگلیس برای بهبود دسترسی اپراتورهای مخابراتی به مبلمان شهری تلاش می‌کند

streetlight-bt-tower-770x285.jpg
 
ICTna.ir – چیزهایی مانند تیرهای چراغ خیابانی، موقعیت مفیدی برای قرار دادن BTSها و تجهیزات مخابراتی هستند، اما اغلب دسترسی به آنها برای اپراتورها دشوار است. دولت بریتانیا در تلاش است تا آن را تغییر دهد و فضای تعاملی را برای دسترسی اپراتورها به تجهیزات شهری بهبود بخشد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اعلامیه DCMS می‌گوید که می‌خواهد «بوروکراسی را برای گسترش 5G در انگلستان کاهش دهد»، اما این بیانیه، در این مورد فقط به اصطلاح «مبلمان خیابانی» اشاره دارد. این به معنای تجهیزات عمومی مانند تیرهای چراغ برق خیابانی، سازه های ایستگاه اتوبوس، تیرهای دوربین مدار بسته و چراغ های راهنمایی است. این سازه‌های نسبتا مرتفع می‌توانند به عنوان برج‌هایی برای اپراتورهای تلفن همراه تبدیل شوند، اما به نظر می‌رسد که این فرآیند توسط بوروکراسی و برخی افراد مزاحم، تحت فشار است!
 
بنابراین دولت بریتانیا قصد دارد در هشت پروژه ای که هدفشان «ساده کردن فرآیندهای محلی» است، چند موضوع را بررسی و تسهیل کند. تمرکز این پروژه‌ها بر روی پلتفرم‌های مدیریت دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. به نظر می رسد هدف نهایی آوردن مدیران شهری به قرن بیست و یکم باشد، به این امید که آنها کمی مفیدتر عمل کنند و مانع تراشی نکنند.
 
جولیا لوپز وزیر زیرساخت دیجیتال انگلیس گفت: «همه وقتی سیگنال تلفن همراهشان ضعیف است، به ویژه زمانی که پوشش بد، تماس‌های کاری و اجتماعی مهمشان را متاثر می‌کند و انجام امور آنلاین را سخت‌تر می‌کند، ناامید و نالان می‌شوند». به همین دلیل است که ما مصمم هستیم تا با ارائه پوشش بهتر تلفن همراه در اسرع وقت، شبکه ارتباطی مورد نیاز بریتانیا را بهبود بخشیم.
 
در حال حاضر، شرکت‌های تلفن همراه به سختی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را برای بررسی اینکه آیا یک تیر چراغ، ایستگاه اتوبوس یا ساختمان عمومی برای میزبانی BTS آنها مناسب است، دریافت کنند. این هشت طرح و برنامه آزمایشی با نوسازی روش و بروکراسی نحوه همکاری مقامات محلی و اپراتورها به نحوی که در نهایت پوشش تلفن همراه سریع‌تر و مطمئن‌تری را برای میلیون‌ها نفر ارائه می‌کند، به حل این مشکل کمک می‌کنند. همه اینها بخشی از استراتژی مشترک ما برای ارائه شبکه ارتباطی در سطح قابل قبول به هر گوشه از کشورمان است."
 
این هشت پروژه به ترتیب توسط شورای دورست، اداره ترکیبی شمال تاین، اسکاتلند فیوچر تراست، شورای غربی برکشایر، اتحاد غرب لندن، اداره ترکیبی وست میدلندز، اداره ترکیبی غرب انگلستان، و شورای شهرستان ساسکس غربی هدایت خواهند شد. البته هنوز هیچ مقیاس و بازه زمانی مشخصی در خصوص این روند اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.