تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

February 11, 2022
14:52 جمعه، 22ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133204

تلاش 43 میلیارد یوروی اتحادیه اروپا برای تولید تراشه

European-chips-act-639x285.jpg
 
 
ICTna.ir – اتحادیه اروپا در تلاشی دیرهنگام برای دستیابی به استقلال و خودکفایی در تولید تراشه، یک استراتژی سرمایه گذاری عظیم را برای افزایش توان خود در بخش نیمه هادی اعلام کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قانون تراشه‌های اروپایی یک استراتژی برای بسیج 43 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در بخش تراشه‌های اروپایی است. این برنامه شامل 15 میلیارد یورو میشود که مستقیماً تحت برنامه ای به نام "ابتکار تراشه برای اروپا" برای تأمین مالی تحقیقات، طراحی و قابلیت های تولید ارائه می شود.
 
چندین گزارش و بیش از چندین بیانیه مبهم در مورد پایداری، رهبری و نوآوری در این خصوص منتشر شده، اما به نظر می رسد که ماهیت همه آنها این است که همانطور که با شیوع کرونا و کمبود عرضه مشخص شد، وضعیت وابستگی به چند شرکت خارج از بلوک اتحادیه اروپا برای ریزتراشه هایی که به طور فزاینده ای در انواع دستگاه ها تعبیه می شوند، مطلوب نیستند. بنابراین، بیایید برخی اهرم‌های مالی را بکشیم تا بتوانیم توانایی تولید بیشتری را در خانه به دست آوریم، جایی که بتوانیم آن را زیر نظر داشته باشیم.
 
این بخشی از قوانین اتحادیه اروپا است، بنابراین چیزهای زیادی گفته می شود و جزئیات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد – اما برای خلاصه کردن آن بیشتر در مورد تأمین بودجه تحقیق و توسعه، افزایش تولید و جذب نیروی کار ماهر برای ایجاد این زیرساخت تمرکز شده است. یکی از اسناد ادعا می کند که اتحادیه اروپا حدود 10 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و از طریق این اقدامات می خواهد این سهم را تا سال 2030 دو برابر کند.
 
همچنین برخی از نکات وجود دارد که مشخص میکند چگونه اتحادیه اروپا می‌خواهد اقدامات بهتری را برای پیش‌بینی کمبود تراشه انجام دهد و برنامه‌هایی در مورد چگونگی واکنش در زمان و زمان وقوع آنها ایجاد کند.
 
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون میگوید «قانون تراشه‌های اروپایی یک تغییر بازی برای رقابت‌پذیری جهانی بازار واحد اروپا خواهد بود». در کوتاه‌مدت، تاب‌آوری ما را در برابر بحران‌های آتی افزایش می‌دهد و ما را قادر می‌سازد تا اختلالات زنجیره تامین را پیش‌بینی کرده و از آن جلوگیری کنیم و در میان مدت، به تبدیل شدن اروپا به یک رهبر صنعتی در این شاخه استراتژیک کمک خواهد کرد. با قانون تراشه های اروپایی، ما سرمایه گذاری ها و استراتژی مان را پیاده سازی میکنیم و توسعه می دهیم. اما رمز موفقیت ما در نوآوران اروپایی، محققان در سطح جهانی ما، در افرادی است که قاره ما را در طول دهه‌ها شکوفا کرده‌اند.»
 
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.