اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 12, 2022
17:08 شنبه، 23ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133233

یوتیوب هم NFTباز می‌شود!

 
 آقای نیل موهان (Neal Mohan)، سرپرست تولید محتوای سایت یوتیوب اعلام کرد که یوتیوب به دنبال استفاده از تکنولوژی توکن‌های غیرمثلی هست، او اعلام کرده است که این تکنولوژی پتانسیل بسیار بالایی دارد.
 
به گزارش وبسایت کوین تلگراف، تیم توسعه‌دهنده یوتیوب، علیرغم نارضایتی‌های بعضی از اینفلوئنسر‌های یوتیوبی، به دنبال استفاده از توکن‌های NFT است زیرا یوتیوب پتانسیل بالایی را در فروش ویدیو‌های NFT شده کشف کرده است!
 
یوتیوب با استفاده از این تکنولوژی، قصد دارد هم درآمدزایی کمپانی خود را بالا ببرد، هم روابط اینفلوئنسر‌های یوتیوبی را با دنبال کنندگان‌شان بیشتر کند.
 
موهان همچنین لیستی در قابلیت‌هایی که یوتیوب قصد دارد در سال 2022 به پلتفرم خود اضافه کند را ارائه کرده است که در این لیست نام تکنولوژی‌های نوظهوری مانند متاورس (Metaverse)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و تکنولوژی وب 3 (Web 3) به چشم می‌خورد!
 
نیل موهان همچنین عنوان کرد که استفاده کردن از تکنولوژی بلاک‌چین و وب 3 باعث خواهد شد تا اینفلوئنسر‌های یوتیوبی علاوه بر ارتباط بیشتر با دنبال کننده‌هایشان، به کسب درآمد بیشتری هم بپردازند! آن‌ها می‌توانند به صورت کاملا آزادانه با کاربران در ارتباط باشند و حتی ایده‌های خلاقانه‌ای را از دنبال کنندگان‌شان بگیرند!
 
به نظر می‌آید که یوتیوب نیز به دنبال استفاده از تکنولوژی متاورس است و می‌خواهید دنیای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند! قطعا در آینده‌ای نزدیک تجربه کاربری یوتیوب بسیار متفاوت از امروز خواهد بود!
 
البته این اقدام شرکت گوگل (Google) باعث ایجاد موج انتقاد عظیمی شده است و بسیاری با راه‌اندازی و استفاده از این ویژگی‌ها مخالف‌‌اند! همچنین عده‌ای به بهانه آسیب به محیط زیست اقدام به مخالفت با استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با بلاک‌چین کرده‌اند.
 
در ادامه باید گفت که این تصمیمات یوتیوب هنوز قطعی نیستند و باید دید که واکنش کاربران این شبکه مجازی به تصمیمات اخیر، چه خواهد بود، زیرا اگر اکثریت کاربران مخالف باشند، این امکانات به یوتیوب اضافه نخواهد شد!
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.