اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 13, 2022
10:59 یکشنبه، 24ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133236

افزایش ۱۰۰۰ برابری سرعت استخراج رمزارز با فناوری جدید اینتل

9.jpeg
جذابیت‌های بلاک‌چین، اینتل را نیز به سمت خود کشانده و این شرکت اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تا به عنوان بازیگری جدید، وارد این بازار نوظهور شود.
 
اینتل به‌تازگی از تصمیم خود برای توسعه فناوری‌های مرتبط با بلاک‌چین خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد از طریق توسعه چیپ‌هایی مخصوص و شتاب‌دهنده، فرآیند استخراج را بهبود ببخشد.
 
راجا‌ ام کودری، از مدیران ارشد اینتل طی مصاحبه‌ای در این خصوص عنوان کرد که این معماری جدید روی یک تراشه کوچک سیلیکونی پیاده‌سازی خواهد شد تا کمترین تاثیر را بر زنجیره تامین داشته باشد.
 
کودری در اواخر سال گذشته نیز به برنامه‌ها و طرح‌های اینتل برای ورود به حوزه بلاک‌چین اشاره کرده بود اما این برای اولین بار است که اطلاعاتی درباره این موضوع همراه با جزییات منتشر می‌شود.
 
کودری همچنین اعلام کرد که اینتل انتظار دارد که نوآوری‌های جدید این شرکت برای بهبود عملکرد و شتاب‌دهندگی تراشه‌ها بتواند به ازای هر وات، عملکرد کارت‌های گرافیک مبتنی بر الگوریتم SHA-256 را تا بیش از ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد.
 
این مدیر اینتل افزود: ما می‌دانیم که برخی از بلاک‌چین‌ها به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند که متاسفانه مقدار زیادی انرژی را مصرف خواهد کرد. مشتریان ما به دنبال راهکارهایی مقیاس‌پذیر و پایدار هستند و به همین دلیل، تمرکز خود را روی توسعه کارآمدترین فناوری‌های محاسباتی برای این حوزه معطوف کردیم.
 
اینتل اخیرا یک تیم جدید را برای توسعه فناوری‌ها و تراشه‌های مبتنی بر این هدف، تشکیل داده و قرار است اولین نمونه‌های تولیدشده از این محصول، در اختیار شرکت‌های Argo Blockchain‏، Block و GRID قرار گیرد.
 
همچنین با توجه به پشتیبانی قابلیت Tap to Pay گوشی‌های آیفون از تراکنش‌های مبتنی بر رمزارز و علاقه جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر به بلاک‌چین، مشاهده نام این شرکت‌ها را نیز در شمار اولین دریافت‌کنندگان محصولات سخت‌افزاری جدید اینتل مشاهده خواهیم کرد.
 
طبق پیش‌بینی‌های اینتل، فناوری شتاب‌دهنده بلاک‌چین در اواخر سال جاری میلادی آماده عرضه خواهد بود و قرار است اطلاعات بیشتر پیرامون این طرح در جریان کنفرانس ISSCC در اواخر ماه فوریه اعلام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.