اپراتورها

تلفن همراه

February 13, 2022
11:39 یکشنبه، 24ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133247

توسعه پلتفرم‌های دیجیتال در همراه اول باعث مباهات است

اعضای قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور بازدید کردند و دبیر این قرارگاه، ظرفیت‌ها و بسترهای توسعه داده شده توسط همراه اول مخصوصا در دوران شیوع کرونا را باعث خوشحالی و مباهات دانست.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر امروز 23 بهمن ماه 1400 جمعی از اعضای قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه و همچنین مدیران وزارت آموزش و پرورش با حضور در مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول، ضمن آشنایی با جزئیات عملکرد این سکوهای دیجیتال، از نزدیک در جریان فعل و انفعالات ترافیکی شبکه «شاد» قرار گرفتند و به تبادل نظر و دیدگاه با مدیران این بستر ارتباطی آموزشی در جهت بهبود و توسعه عملکردهای آن پرداختند.
 
علی اکبر حکمتی کیا، نماینده همراه اول در پروژه شاد که هیأت بازدیدکننده را در جریان این بازدید همراهی می کرد، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت زیرساخت های ارتباطی توسعه یافته در شبکه همراه اول و همچنین ظرفیت های ویژه توسعه یافته در دوران شیوع کرونا، به مواردی از قبیل میزان سهم ترافیکی شاد از مجموع کل ترافیک داخلی کشور اشاره کرد.
 
وی به نصب بیش از 26 میلیون کاربر فعال، حضور روزانه بالغ بر 10 میلیون کاربر، تبادل بیش از 48 میلیارد پیام و 18 میلیارد فایل روی پلتفرم شاد اشاره کرد و گفت: رکورد حداکثر کاربر همزمان امروز به 2 میلیون و 900 رسید.
 
حکمتی کیا همچنین درباره سرویس های اضافه شده به شاد در سالجاری یادآور شد: سرویس های پخش زنده، شادبین، گفتگوی صوتی زنده، رمزینه خوان کتب درسی و کلاس مجازی (به صورت آزمایشی برای بیش از چهار هزار دانش آموز)، از جمله اقداماتی بود که انجام شد و در نظر داریم سرویس های آزمون ساز و VOD را نیز به پلتفرم شاد اضافه کنیم.
 
در ادامه این بازدید، ضمن تبادل نظرات تخصصی درباره هر یک از سرویس های توسعه داده شده در دل «شاد» و ارائه پیشنهاداتی در راستای غنی سازی هر چه بیشتر این پلتفرم بومی توسعه داده شده توسط جوانان و متخصصان ایرانی، بازدیدکنندگان در جریان سایر پلتفرم های دیجیتال توسعه یافته در بدنه همراه اول نظیر «روبیکا» نیز قرار گرفتند.
 
*توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول و ابراز خرسندی دبیر قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه
 
کوروش حمیدزاده، دبیر قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه نیز ضمن ابراز خرسندی از تدارک مرکز تخصصی برای مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال توسعه یافته توسط اپراتور اول تلفن همراه کشور، اظهار کرد: باعث خوشحالی و مباهات است که این ظرفیت ها و بسترها در همراه اول موجود است؛ امیدواریم که با همکاری های مشترک، بتوانیم به نحو مطلوبی از این ابزارهای توسعه یافته استفاده کنیم.
 
وی همچنین ضرورت ایجاد این قرارگاه را که بیشتر یک سازوکار است تا یک ساختار و تشکیلاتی زمانبر، در اهمیت موضوع حکمرانی آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تربیت، در برخورد با علوم و فناوری های نوین دانست و عنوان کرد: این قرارگاه درصدد آن است تا با دو رویکرد اقدامات عاجل و برنامه ریزی بلندمدت و همچنین استفاده از ساختار موجود و تنظیم گری، الگوی درستی برای آموزش و پرورش به جهت مواجهه با علوم و فناوری های جدید فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.