سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 16, 2022
14:27 چهارشنبه، 27ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133344

اینتل شرکت تراشه‌سازی Tower را با مبلغ 5.4 میلیارد دلار می‌خرد

 
اینتل رسما اعلام کرده که در حال خرید شرکت تراشه‌سازی Tower Semiconductor است. این شرکت بر ساخت محصولات تخصصی مثل تراشه‌های فرکانس رادیویی (RF)، حسگرهای تصویری CMOS و قطعات مدیریت توان تمرکز دارد. رقم معامله میان دو شرکت 5.4 میلیارد دلار اعلام شده است.
 
این معامله به‌طور خاص قرار است واحد خدمات تراشه‌سازی اینتل (IFS) را تقویت کند. این واحد پارسال به وجود آمد تا تکنیک‌های تراشه‌سازی و مراکز تولید اینتل را برای ساخت تراشه در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار دهد. زمانی که این معامله تکمیل شود، Tower و IFS به عنوان یک کسب و کار یکپارچه ساخت تراشه با هم ترکیب می‌شوند.
 
«پت گلسینگر»، مدیرعامل این تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی درباره این معامله می‌گوید: «Tower با تجربه‌های فنی و تخصصی، دسترسی گسترده جغرافیایی، رابطه عمیق با کاربران و عملیات‌های سرویس‌محور به توسعه خدمات تراشه‌سازی اینتل یاری می‌رساند و به هدف ما در تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ساخت تراشه در دنیا کمک می‌کند.»
 
اینتل IFS و Tower با هم یکپارچه می‌شوند
غول دنیای تراشه‌سازی پارسال از برنامه‌ای موسوم به نسخه دوم تولید دستگاه‌های مجتمع (IDM 2.0) رونمایی کرد. این برنامه تراشه‌ساز آمریکایی را به شرکتی برای تولید چیپ برای سایر کمپانی‌ها تبدیل می‌کند. «پاتریک مورهد»، موسس و تحلیلگر ارشد Moor Insight & Strategies می‌گوید: «خرید Tower توسط اینتل یعنی این شرکت حالا می‌تواند تراشه‌هایی بسازد که پیش‌تر قابلیت ساخت آن‌ها را نداشت.»
 
«دیلان پاتل»، تحلیلگر ارشد SemiAnalysis هم می‌گوید: «خرید Tower Semiconductor شکاف‌های واضح در خدمات ساخت تراشه اینتل را بر مبنای انواع گره‌های فرآیند تولید برطرف می‌کند. این معامله تیم‌هایی را در اختیار اینتل قرار می‌دهد که با فناوری‌های تخصصی خود به سودآوری رسیده بودند.»
 
دکتر «راندیر تاکور»، رئیس واحد IFS می‌گوید: «ما می‌خواهیم خدمات تراشه‌سازی اینتل را به نحوی بسازیم که یک واحد نوآور در زمینه فناوری‌های مشتری‌محور با دامنه‌ای از مالکیت‌های فکری، خدمات و ظرفیت‌ها باشد. Tower و IFS با هم مجموعه گسترده‌ای از راهکارهای تراشه‌سازی را در مقیاس جهانی ارائه می‌کنند تا به مشتریان در رسیدن به جاه‌طلبی‌هایشان کمک کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.