اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 17, 2022
13:08 پنجشنبه، 28ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133374

توصیه های وزیر پیشین ارتباطات برای بهتر شدن اینترنت

 
 آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود  برای بهتر شدن اینترنت وای فای پیشنهاداتی ارائه داد.
 
وی در این باره نوشت: بسیاری از مودمهای WiFi خانگی از باند فرکانسی ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. این باند فرکانسی، یک باند آزاد محسوب می‌شود که فعالیت در آن نیاز به اخذ مجوز ندارد.
 
از سویی برخی از کسب و کارها که شبکه‌ی اونها باید از سایر فرکانسها استفاده کنند، به دلایل متعدد، فعالیت خودشون رو به این باند عمومی منتقل کردند. دلایل دیگری هم وجود داره که این باند عمومی رو آلوده(نویزی) کرده و باعث میشه که کیفیت WiFi در مناطق پرجمعیت با اختلال‌هایی مواجه شود.
 
اگر در محیط پرجمعیتی ساکن هستید و با قطعی مکرر WiFi منزل یا محل‌کارتون مواجهید یا پینگ شما بر روی WiFi نوساناتی داره که قبلا تجربه نکردید، «ممکنه» شما با عوارض آلودگی باند ۲/۴ مواجه باشید. (صد البته این موضوع با اختلالات احتمالی خدمات اینترنت اپراتورها ارتباطی ندارد و اون بحث متفاوتی است که باید رسیدگی شود)
 
پیشنهاد می‌کنم برای رهایی از مشکلات آلودگی باند ۲/۴، اقدامات زیر رو انجام بدهید:
 
۱.تلویزیون یا کنسول یا لپ‌تاپ شخصی‌تون رو در صورت امکان با کابل شبکه به مودم متصل کنید.
 
۲. اگر مودم شما مجهز به باند ۵/۸ گیگاهرتز است، آن‌را فعال کنید و با SSID مودم که معمولا با عبارت 5G نمایش داده می‌شود، به WiFi متصل شوید.
 
۳. اگر مودم شما باند ۵/۸ نداره و توانایی خرید مودم جدید دارید، بهتره مودم جدید تهیه کنید، البته توجه داشته باشید که طول برد باند ۵/۸ کمتر از باند ۲/۴ است.
 
۴. حتما با استفاده از سایت netsanjplus.ir از کیفیت اینترنت شرکتهای مختلف در محل زندگی‌تون مطلع بشید. بدون تعارف شرکتی که کیفیت خدماتش نامناسب است رو کنار بگذارید. این کار شما پیام لازم رو به مدیران اون شرکتها میده که باید کیفیت خدماتشون رو در محل زندگی شما ارتقا بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.