تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 18, 2022
12:12 جمعه، 29ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133381

کاهش 77 درصدی درآمد انویدیا در فصل چهارم 2021 با افت فروش تراشه‌ استخراج رمزارز

 
درآمد سه ماهه سوم 2021 انویدیا 105 میلیون دلار و فصل دوم 2021 نیز 266 میلیون دلار گزارش شده بود، افت فروش تراشه‌های استخراج رمزارز در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی باعث شد درآمد این شرکت در فصل چهارم با کاهش 77درصدی به 24 میلیون دلار برسد.
 
در حالیکه انویدیا سه ماهه پایانی 2021 فروش خوبی از تراشه‌های ماینر برای خود رقم زده بود، اما به فاصله یکسال ورق برگشت و این درآمد بالا برای انویدیا دوام نیاورد و فروش تراشه‌های استخراج کریپتو انویدیا به سقوط شدید ادامه می‌یابد.
 
درآمد سه ماهه چهارم مالی این سازنده تراشه از پردازنده‌های استخراج ارزهای دیجیتال (CMP) نسبت به سه ماهه قبل 77 درصد کاهش یافته است. درآمد تراشه‌های رمزارز انویدیا در سه ماهه چهارم سال مالی منتهی به 30 ژانویه به 24 میلیون دلار کاهش یافت که افت 77 درصد را نسبت به درآمد 105 میلیون دلاری در سه ماهه قبل نشان می‌دهد.
 
آمار فروش انویدیا
انویدیا در فوریه سال گذشته میلادی، پردازنده‌های مخصوص کریپتو را به عنوان راهکاری برای افزایش فروش به بازار عرضه کرد و در سه ماهه دوم سال 2021 این شرکت اعلام کرد که درآمد واحد CMP انویدیا به 266 میلیون دلار رسیده است.
 
گفتنی است این شرکت خاطرنشان کرده که پردازنده‌های گرافیکی معمولی انویدیا نیز قادر به استخراج ارزهای دیجیتال هستند. سال گذشته میلادی، انویدیا محدودیت‌های هش‌ریت را برای پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار مشخص کرد تا محصولات بیشتری را برای گیمرها در دسترس قرار دهد. در واقع این شرکت سعی کرد تا ماینرها را از استفاده از چنین محصولاتی به دلیل محدودیت هش ریت منصرف کند.
 
اینتل، رقیب انویدیا نیز اوایل ماه جاری میلادی، تراشه‌های مخصوص ماینینگ کریپتو را معرفی کرد. براساس داده‌‌های آماری  FactSet، سود به دست آمده از هر سهم یا EPS در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به 1.32 دلار رسید که از برآورد انجام شده  1.23 دلاری تحلیلگران پیشی گرفت. درآمد فصل چهارم نیز 7.64 میلیارد دلار گزارش شده که این رقم نیز بیش از برآوردهای 7.42 میلیارد دلاری تحلیلگران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.