سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 18, 2022
12:23 جمعه، 29ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133385

مدیاتک اولین تراشه 6 نانومتری سری G خود را فصل سوم 2022 عرضه می‌کند

 
منابع قابل اعتماد آشنا به بازار در مورد برنامه‌های آینده مدیاتک برای چیپست‌های سری G اعلام کردند که این شرکت قصد دارد تراشه میان رده جدیدی را بر اساس فرآیند ساخت 6 نانومتری وارد بازار کند که جایگزین چیپ هلیو G96 بسیار محبوب خواهد شد.
 
هلیو G96 فعلی بر اساس فرآیند 12 نانومتری قدیمی تولید شده، بنابراین جایگزین آن با فاصله زمانی بسیار زیادی معرفی خواهد شد.
 
چیپ آینده مدیاتک
 
 
چیپ آینده مورد بحث مدیاتک هنوز نام بازاریابی رسمی ندارد و تنها با عنوان «Next-G» شناخته می‌شود. با این حال، گفته می‌شود که از همان پیکربندی پردازنده G96 که شامل 2 هسته Cortex-A76 با سرعت بیش از 2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز می‌شود بهره خواهد برد. از نظر پرداشگر گرافیکی نیز مشخصات آن یکسان است و از Mali G57 MC2 استفاده می‌کند.
 
سیگنال پرداش تصویر آن نیز از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی، فیلمبرداری با وضوح 2K و سرعت 30 فریم در ثانیه و پردازشگر گرافیکی آن از نمایشگرهای +FHD با نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، از این نظر نیز تفاوتی با هلیو G96 ندارد. نکته مهم دیگر اینکه، این تراشه همچنان به پشتیبانی از شبکه 4G محدود خواهد بود.
 
احتمالا تراشه Next-G مدیاتک پیش از پایان نیمه اول سال 2022 معرفی خواهد شد و به گفته منابع خبری، تولید کننده چینی Doogee اولین شرکتی خواهد بود که از این تراشه در محصولات خود استفاده می‌کند.
 
غول فناوری تایوانی حوزه نیمه‌هادی هم اکنون چیپ قدرتمند دیمنسیتی 9000 را وارد بازار کرده است و نتایج بنچمارک از برتری آن نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 خبر داده بودند. طبق نتایج ارائه شده، چیپ جدید مدیاتک تنها A15 اپل را به عنوان رقیب اصلی خود می‌بیند و امتیازات آن کمی نسبت به این چیپ کمتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.