سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 19, 2022
11:02 شنبه، 30ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133393

اینتل با معرفی سرویس Project Endgame، تاریخ عرضه گرافیک دسکتاپ آرک را اعلام کرد

 
اینتل بالاخره پس از مدت‌ها اعلام کرد که کارت‌های گرافیک سری آرک دسکتاپ قرار است در فصل دوم 2022 روانه بازار شوند. به‌علاوه، این شرکت بی‌سروصدا از سرویسی به نام Project Endgame رونمایی کرد که دسترسی به پردازشگرهای گرافیکی اینتل را به‌صورت ابری ممکن می‌کند و می‌تواند رقیبی برای سرویس انویدیا GeForce Now باشد.
 
کارت‌های گرافیک آرک لپ‌تاپ مطابق انتظار در فصل اول 2022 روی محصولاتی به بازار می‌آیند که در نمایشگاه CES معرفی شده بودند. با این حال، برای اینتل آرک دسکتاپ باید کمی بیشتر و تا سه‌ماهه دوم 2022 صبر کنیم. کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن‌ها هم تا فصل سوم سال جاری میلادی به بازار نمی‌آیند.
 
سرویس اینتل Project Endgame، رقیبی برای GeForce Now؟
 
 
تراشه‌ساز بزرگ آمریکایی همچنین در سکوت خبری از سرویس Project Endgame پرده برداشته که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اینترنت به قدرت پردازشی GPUهای این شرکت دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر دقیقا مشخص نشده که چه مکانیزمی در این سرویس به کار می‌رود، ولی به نظر می‌رسد که کاربران می‌توانند امکان اجاره GPU در فضای ابری را داشته باشند یا حتی با سرویس کاملی مثل انویدیا GeForce Now روبرو شوند.
 
فعلا اطلاعاتی بیشتری درباره Project Endgame ارائه نشده و نمی‌دانیم که با چه نوع پردازشگری طرف هستیم، هزینه سرویس چقدر خواهد بود یا اصلا با یک سرویس گیمینگ طرفیم یا نه. ولی گفته شده که در دنباله سال 2022 منتظرش باشیم. با این حال، معرفی چنین سرویسی نشان می‌دهد که اینتل به کارت‌های گرافیکی جدید خود اعتماد کافی دارد.
 
اینتل همچنین اعلام کرد که کار روی معماری نسل سوم پردازشگرهای آرک موسوم به Celestial را آغاز کرده است. گفته شده که این نسل می‌خواهد به جنگ قدرتمندترین‌های بازار برود، بنابراین احتمالا با محصولی برای رویارویی با 3090 Ti یا RX 6900 XT طرف خواهیم بود. منتها فعلا باید منتظر اولین نسل از گرافیک‌های این شرکت باشیم تا ببینیم این محصولات چه عملکردی در دنیای واقعی خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.