تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

February 19, 2022
14:39 شنبه، 30ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133417

تراشه A13 اپل نیز از Exynos 2200 عملکرد بهتری دارد

 
گوشی‌های سری گلکسی‌ S22 سامسونگ با قابلیت‌های سخت‌افزاری فراوان معرفی شده‌اند. با این وجود در مورد تراشه Exynos 2200 این محصولات شبهه‌های زیادی وجود دارد. حال مشخص شده که این تراشه از پردازنده A13 اپل نیز ضعیف‌تر است.
 
بهترین گوشی هوشمند سال سامسونگ را باید Galaxy S22 Ultra دانست که با در کنار هم گذاشتن معیارهای مختلف، در مجموع رقبای خود را از پیش رو بر می‌دارد. با این حال برخی مدل‌های سری اس 22 در مقابل تراشه A13 گوشی‌های آیفون 11 نیز شکست خورده‌اند.
 
باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی گلکسی S22 اولترا در مقابل iPhone 13 Pro Max حداقل در بنچمارک‌های پردازشی شکست خورده است، اما این بنچمارک‌ها را نمی‌توان نشانه محکمی از عملکرد واقعی دستگاه دانست. حال به نظر می‌رسد که تراشه اگزینوس 2200 در بخش‌های گرافیکی و پردازشی از A13 اپل نیز ضعیف‌تر است.
 
از دیگر مشکلات تراشه‌های اختصاصی سامسونگ، به داغ شدن بیش از اندازه در هنگام بازی و عملیات پردازشی سنگین اشاره شده است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که عملکرد ضعیف Exynos 2200 به دلیل عجله کره‌ای‌ها برای عرضه سری S22 به بازار بوده و این تراشه در ادامه نیز پرچم‌داران جدید سامسونگ را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. 
 
سامسونگ البته در برخی مناطق سری گلکسی اس 22 را با تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 1 به بازار فرستاده که عملکرد بسیار سریع‌تری نسبت به نسخه اگزینوس این دستگاه از خود به نمایش می‌گذارد. با این حال احتمال دارد برخی اشکالات Exynos 2200 به تدریج و ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری مرتفع شوند. برای همین نمی‌توان اس 22 را حتی با وجود این مشکلات، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند به حساب نیاورد.
 
از خصوصیات منحصر به فرد گلکسی S22 اولترا می‌توان به دوربین 108 مگاپیکسلی و جایگاه قلم S Pen اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.