رسانه‌های اجتماعی

February 19, 2022
16:26 شنبه، 30ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133423

رئیس ساترا تغییر کرد؛ مقیسه جایگزین امامیان شد

 
پیگیری‌های دیجیاتو حاکی از آن است که «صادق امامیان» از سمت خود در ساترا استعفا داده و «سعید مقیسه» که چند سالی است در معاونت فضای مجازی صداوسیما مسئولیت دارد، به ریاست این سازمان رسیده است.
 
این روزها زمزمه تغییرات مختلفی در سازمان صداوسیما به گوش می‌رسد. از جمله تغییراتی که اخیرا در این سازمان رخ داده، جابه جایی در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا ساترا است که «صادق امامیان» رئیس این سازمان از آنجا کوچ کرده و «سعید مقیسه» جایگزین او شده است.
 
در حالی که تهیه‌کنندگان سینمایی و بسیاری از سینماگران نیز معتقدند که بازار نمایش خانگی باید مجددا به وزارت ارشاد برگردد تا کیفیت محصولات به جای مناسب خود برسد؛ هفته گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، بار دیگر ساترا را به عنوان ناظر بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی تعیین کرد.
 
با توجه به نارضایتی‌های اخیر فیلم‌سازان از یک سو و نمایندگان مجلس از سوی دیگر از ساترا، به نظر می‌رسد مقیسه برای جلب رضایت طرفین در سازمان خود با چالشی بزرگ رو به رو شود. پیش‌بینی می‌شود با تغییر مدیریت این سختگیری‌ها کمتر شود، همان طور که با تغییر رئیس سازمان صدا و سیما، رویکردها نسبت به دوره قبل تغییر پیدا کرده است.
 
مقیسه طی چند سال اخیر در معاونت فضای مجازی صداوسیما فعالیت داشت و سال 1399 به عنوان قائم مقام معاون فضای مجازی منصوب شد.
 
او همچنین مدیریت شبکه پنج سیما را بر عهده داشته و پیش از این مسئولیت‌های مختلفی ازجمله قائم مقام شبکه‌ سه سیما، مدیرکل ارزیابی عملکرد در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت، مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی شبکه‌ قرآن و معارف سیما، مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت بهره‌برداری فنی و مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی اداره کل فرستنده‌های رادیویی، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی صداوسیما را در کارنامه‌ رسانه‌ای خود داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.