اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 20, 2022
11:07 یکشنبه، 1ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133441

شبکه اجتماعی ترامپ فردا عرضه می شود

 
طبق یک  پست، شبکه اجتماعی دونالد ترامپ به نام «تروث سوشال» (Truth Social) فردا در اپ استور اپل عرضه می شود.
 
 به نقل از رویترز، این پست توسط یکی از مدیران ارشد شبکه اجتماعی پست شده و نشانه بازگشت رییس جمهور سابق آمریکا به شبکه های اجتماعی است.
 
یک حساب کاربری تایید شده به عنوان مدیر تولید این شبکه اجتماعی به نام «بیلی بی» به سوالات گروهی از شرکت کنندگان در فرایند آزمایش این شبکه اجتماعی پاسخ داد. طبق اسکرین شات هایی که رویترز رصد کرده، یکی از کاربران از او پرسید اپلیکیشن مذکور چه زمانی به طور عمومی عرضه می شود. این درحالی است که نسخه بتای «تروث سوشال مدیا» در هفته گذشته ارائه شده بود.
 
مدیر ارشد اجرایی این شبکه در پاسخ به این کاربر گفته بود: ما در حال حاضر مشغول آماده سازی برای عرضه آن در اپ استور در تاریخ ۲۱ فوریه هستیم.
 
با عرضه اپلیکیشن، ترامپ اندکی بیش از یک سال پس از مسدود شدن حسابش در توییتر، فیس بوک و یوتیوب در یک شبکه اجتماعی حضور می یابد. در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی و پس از حمله حامیان وی به ساختمان کنگره آمریکا، او متهم به پست محتوای مروج خشونت و در نتیجه آن حساب های کاربری اش در شبکه های اجتماعی مختلف مسدود شد.
 
در ۱۵ فوریه پسر دونالد ترامپ نیز اسکرین شاتی از حساب تایید شده پدرش(realDonaldTrump@) در تروث را در توئیتر منتشر کرد. او در این پست توئیتری نوشت: آماده شوید. رییس جمهور محبوب تان به زودی شما را می بیند.
 
شرکت «ترامپ مدیا اند تکنولوژی گروپ»(TNTG) به رهبری دیوید نونز نماینده سابق این شبکه اجتماعی را راه اندازی کرده است. «تروث» نیز به جمع شرکت های فناوری پیوسته که ادعا می کنند پیشتازان آزادی بیان هستند و امیدوارند کاربرانی را به خود جلب کنند که مدعی هستند دیدگاه هایشان در پلتفرم هایی مانند توئیتر، فیس بوک و یوتیوب سرکوب می شود. هرچند تاکنون هیچ یک از این شرکت ها نتوانستند به محبوبیت زیادی دست یابند.
 
اسکرین شات های به دست آمده، علاوه بر زمان عرضه شبکه اجتماعی، نشان می دهند در حال حاضر نسخه ۱.۰ آن ارائه شده است. به عبارت دیگر اپ مذکور آماده عرضه عمومی است.
 
نماینده TMTG تاکنون به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است. از سوی دیگر فهرست اپ استور نیز نشان می دهد «تروث سوشال» در ۲۱ فوریه (فردا) عرضه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.