تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
11:15 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133492

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال با تامین زیرساخت‌های ارتباطی لازم میسر می‌شود

 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست جدید اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: وزارت ارتباطات از طریق تامین زیرساخت‌های ارتباطی لازم و فعال کردن بخش خصوصی به دنبال افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حسین حمیدی پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و مقامات استان فارس در سالن آمفی تئاتر شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) در شیراز برگزار شد، گفت: افزایش مطالبات ارتباطی مردم پس از شیوع کرونا و همچنین روند مجازی شدن خدمات و فعالیت‌ حوزه‌های مختلف باعث شد ترافیک شبکه افزایش یافته که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیازهای مردم تا حد بسیار زیادی تامین شد.
وی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در برخی از کشورها بخش بزرگی از تولید ناخالص آنها را شامل می شود، تاکید کرد: بایستی تلاش کنیم در کشورمان نیز زیرساخت.ها و بسترهای ارتباطی لازم را ایجاد کنیم و با فعال کردن بخش خصوصی شاهد افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باشیم.
حمیدی پور با تقدیر از خدمات مدیرکل سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، سلیمان پور سرپرست جدید این اداره کل را مدیری از بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توانمند معرفی کرد که می‌تواند گام‌های بلندی را در راستای ارتقای حوزه ICT استان ایفا کند.
حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز از سهرابی مدیر کل سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بعنوان مدیری فعال و پرتلاش یاد کرد و  از زحمات ایشان در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.
وی با تاکید بر استفاده از تجربیات وی و سایر مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس جهت پیشبرد برنامه‌های وزارت ارتباطات در استان فارس، آمادگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس را برای همکاری با سازمانها و ادارات استانی در راستای ارتقا و رفع مشکلات ارتباطی و رفع نیازهای مردم استان در این بخش اعلام کرد.
مهرداد سهرابی مدیرکل سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز با تشکر از دستگاه‌ها و اداراتی که همکاری لازم را با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در طول دوران تصدی مسئولیت اداره کل ICT استان جهت تحقق ماموریت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتند تشکر و ضمن ارایه گزارش چهارساله حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، انتصاب سلیمان پور را بعنوان سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تبریک و برای وی در راستای نیل به اهداف وزارت متبوع آرزوی موفقیت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.