سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 21, 2022
14:23 دوشنبه، 2ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133504

نسخه‌ی بزرگ‌تر و ارزان‌قیمت‌تر آی‌مک در آینده‌ نزدیک معرفی نخواهد شد

 
نسخه‌ی بزرگ‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آی‌مک اپل در آینده‌ی نزدیک معرفی نخواهد شد، زیرا این شرکت فعلاً روی آی‌مک پرو جدید تمرکز کرده است.
 
مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه‌ی پاورآن (Power On) در‌ مورد مک‌ها و تراشه‌های جدید اپل و تاریخ معرفی آن‌ها صحبت کرد. البته کاربران نباید انتظار داشته باشند که اپل در آینده‌ی نزدیک آی‌مک رده‌پایین جدیدی به‌ بازار عرضه کند.
 
به گزارش 9to5Mac، گورمن معتقد است اگر شایعات در‌ مورد آی‌مک بزرگ‌تر و ارزان‌قیمت‌تر اپل واقعیت داشته باشد، این شرکت از ابعاد نمایشگر، به‌عنوان گزینه‌ای برای ایجاد تمایز بین نسخه‌های رده‌بالای این محصول با نسخه‌های پایین‌رده استفاده خواهد کرد و این یعنی شرکت اهل کوپرتینو فعلاً برنامه‌ای برای معرفی آی‌مک رده‌پایین ندارد؛ محصولی که انتظار می‌رفت در دو نسخه با نمایشگر ۲۴ اینچی و ۲۷ اینچی معرفی شود.
 
البته این خبر بدان معنا نیست که اپل همه‌ی برنامه‌های خود را برای معرفی آی‌مک ارزان‌قیمت‌تر کنار گذاشته است. روزنامه‌ی بلومبرگ در این‌ رابطه می‌نویسد:
 
شاید در مقطعی، یک آی‌مک پایین‌رده‌ی بزرگ‌تر با تراشه‌ی اپل معرفی شود، اما اگر این اتفاق رخ دهد، ما بسیار شگفت‌زده‌ خواهیم شد. اگر اپل قصد داشت چنین محصولی را عرضه کند، می‌توانست ماه‌ها قبل این کار را انجام دهد.
 
گورمن نکاتی را در‌ مورد آی‌مک پرو بعدی اپل ارائه کرده است. وی اظهار داشت این محصول احتمالاً در ماه مه یا ژوئن عرضه خواهد شد. گورمن معتقد است اپل در رویداد شایعه‌‌شده برای ماه مارس، از این محصول رونمایی نخواهد کرد.
 
همه‌ی نشانه‌ها حاکی از آن است که اپل تمرکز خود را روی آی‌مک پرو جدید با نمایشگر بزرگ‌تر از مدل ۲۴ اینچی قرار داده است. این محصول احتمالاً از تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس بهره خواهد برد. اگر اپل قصد داشته باشد فقط روی آی‌مک پرو جدید تمرکز کند، درست مثل مک‌بوک پرو که با نمایشگرهای ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ معرفی شد، از ابعاد صفحه‌نمایش به‌عنوان وجه تمایز نسخه‌ی پرو با مدل‌های پایین‌رده‌ی آی‌مک استفاده خواهد کرد.
 
درحال‌حاضر گفته شده آی‌مک پرو بعدی اپل از نمایشگر ۲۷ اینچی با فناوری مینی LED و پروموشن بهره خواهد برد. همچنین انتظار می‌رود این محصول به تراشه‌ی M1 پرو و M1 مکس مجهز شود. گورمن اعلام کرده اپل احتمالاً آی‌مک پرو بعدی را در رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.